کد خبر: 12251

وزیر آموزش و پرورش در آئین بهره‌برداری از۱۵۰ مدرسه برکت در سراسر کشور که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شد، با اشاره به افزایش جمعیت دانش آموزی در سال تحصیلی جاری گفت:افزایش جمعیت دانش آموزی، مهاجرت به حاشیه شهرها و فرسودگی۲۰ درصد مدارس از دلایل نیاز ما به احداث مدارس جدید است.

به گزارش نیکوکار، صبح امروز یوسف نوری در آئین بهره‌برداری از۱۵۰ مدرسه برکت در سراسر کشور که به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انجام شد، و با حضور حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در محل بنیاد برکت برگزار شد، با تبریک هفته معلم و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش آموز به ویژه شهیدان مطهری و طهرانی مقدم، اظهار کرد: در عرصه جهاد معلمانی داشتیم همانند شهید همت و بسیاری از شهدای فرهنگی دیگر، که جهادی کار می‌کردند و ما امروز یادشان را گرامی می‌داریم.

وی با قدردانی از همکاری‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) با آموزش و پرورش، افزود: یکی از خدمات بنیاد برکت تولید واکسن کرونا و رساندن جایگاه ایران به قله در مبارزه با کرونا بود بنابراین اگر امروز مدارس ما بازگشایی شدند این نعمت را مدیون تلاش‌های بنیاد برکت هستیم لذا از این نهاد انقلابی قدردانی می‌کنم.

نوری تصریح کرد: حدود۲۰ درصد مدارس در سطح کشور فرسوده هستند و این یکی از علل نیاز ما به احداث فضاهای آموزشی است، مهاجرت و حاشیه نشینی نیز از دیگر عوامل توسعه فضاهای آموزشی است.

وی افزایش جمعیت دانش آموزی را یکی دیگر از علل ساخت مدارس جدید عنوان و اعلام کرد: با این شرایط نیازمند مساعدت و همت خیرین و همچنین نهادهای انقلابی همچون بنیاد برکت هستیم تا با همکاری آن‌ها فضای آموزشی مورد نیاز را تامین کنیم.

وزیر آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: از تعداد۲۸۰۰ مدرسه‌ای که بنیاد برکت تعهد کرده بود خوشبختانه تاکنون ۱۷۰۰ واحد آن احداث و تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی از تلاش آموزش و پرورش با کمک خیرین برای جمع‌آوری مدارس کانکسی و سنگی در سطح کشور خبر داد و افزود: آموزش و پرورش تلاش خواهد کرد نقش حلقه مفقوده‌ای که باید خدمات ارزشمند بنیاد برکت و مجمع خیرین مدرسه ساز را به جامعه معرفی کند را ایفا کند.

عضو کابینه دولت مردمی اظهار کرد: در راستای محرومیت‌زدایی و توجه به مناطق کم‌برخوردار، احداث ۲۱۰۰ واحد فضای ورزشی تامین مالی شده و در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: طرح تغذیه رایگان که در سال‌های اخیر متوقف شده بود را با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار از سر گرفتیم و البته در این حوزه نیازمند مساعدت خیرین هستیم .

وزیرآموزش و پرورش با اشاره به افتتاح همزمان۱۵۰ مدرسه برکت در سراسر کشور، گفت: امیدواریم این‌گونه حرکات و خدمات ارزنده توسعه و برکت بیشتری پیدا کند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی اضافه کرد: در راستای توسعه عدالت آموزشی، برای جذب دانش آموزان کار، بیش از پیش تلاش خواهیم کرد.

در حاشیه این برنامه تفاهم‌نامه همکاری با بنیاد برکت به امضای وزیرآمورش و پرورش و سرپرست ستاد اجرایی فرمان امام(ره) رسید.

شایان ذکر است؛ در۱۵۰ مدرسه برکت که امروز به بهره‌برداری رسید ظرفیت تحصیل بیش از۲۶۰ هزار دانش آموز در سراسر کشور ایجاد شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/