معاون مشارکت‌های مردمی، توانمندسازی و موسسات غیردولتی و امور مجلس بهزیستی کشور از آغاز پویش «ضیافت مهربانی» همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد وگفت: علاوه بر فراهم بودن بسترهای اینترنتی و اپلیکیشن‌ها، ادارات کل بهزیستی آمادگی دریافت کمک غیرنقدی و بسته‌های معیشتی خیرین را دارند.

به گزارش نیکوکار، امیرحسین عرب‌زاده خاطرنشان کرد: خیران و نیکوکاران با پیوستن به این پویش می‌توانند از روش‌های مختلفی مانند استفاده از کد دستوری#۹*۷*۷۳۳*، #۵*۵*۷۴۱*،  شماره کارت ۶۳۶۷۹۵۷۰۷۰۷۰۷۰۷۵ و درگاه اینترنتی mosharekat.behzisti.ir کمک‌های خود را واریز کنند؛ همچنین گزینه «سازمان بهزیستی کشور» در اپلیکیشن‌های سکه، آپ، همراه کارت، ستاره یک، پی‌پاد، پاس و ۷۲۴ نیز به همین منظور فعال شده است.

وی از دعوت مسئولان کشوری و لشکری بر سفره ساده و صمیمانه افطار در مراکز تحت نظارت بهزیستی خبر داد و یادآور شد: امیدواریم در این دیدارها ضمن معرفی ماموریت و خدمات سازمان بهزیستی کشور بتوانیم براساس مسئولیت اجتماعی هریک از این افراد به نفع مددجویان بهزیستی مطالبه‌گری داشته باشیم.

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور  با تاکید بر ضرورت مشارکت اجتماعی در حوزه بهزیستی، گفت: حس نوع‌دوستی و کمک به نیازمندان در ایران همه‌گیر و فراگیر است، از این‌رو مردم نوع‌دوست در مناسبت‌های مختلف قدمی برای کمک به محرومان و نیازمندان برمی‌دارند به‌طوری که سال‌های پیشین نیز برخی از اقشار تحت پوشش بهزیستی که در دهک‌های پایین درآمدی هستند از مشارکت‌های مردمی بهره‌مند شده‌اند.

سازمان بهزیستی کشور با جامعه‌ ۷ میلیون نفری مخاطب روبرو است

این مقام مسئول با بیان اینکه سازمان بهزیستی کشور تنها نهاد خدمت‌دهنده به جمعی از گروه خاص افراد جامعه از جمله افراد دارای معلولیت، فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست، زنان سرپرست خانوار و چندقلوها است، ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور با جامعه‌ ۷ میلیون نفری مخاطب روبرو است.

وی با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های خدمات سازمان بهزیستی کشور از بودجه عمومی کشور تامین می‌شود، گفت: هر سال دولت در لایحه تقدیم مجلس می‌کند که پس از تصویب بودجه موردنظر در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد این در حالی است که بودجه عمومی بهزیستی و مبلغ مستمری کفاف تغییر کیفیت زندگی جامعه هدف را نمی‌دهد.

عرب‌زاده با اشاره به پیشی گرفتن سرعت تورم از سرعت افزایش مستمری در هر سال، افزود: بخش دوم منبع مالی که سازمان بهزیستی کشور برای خدمت به جامعه هدف مدیریت می‌کند، استفاده از ظرفیت کار خیر است که با برگزاری پویش‌ها و ارتباط موثر با خیرین تلاش می‌شود ظرفیت کار خیر به سمت جامعه هدف بهزیستی سوق پیدا کند.

وی با اشاره به احصای مناسبت‌های سالیانه برای برپایی پویش‌های مختلف برای جلب و جذب مشارکت‌های مردمی به نفع مددجویان بهزیستی، تصریح کرد: یکی از این مناسبت‌ها ماه مبارک رمضان است و آحاد جامعه در این ماه به همنوعان خود کمک می‌کنند.

جمع‌آوری قریب به یکهزار و ۳۳۶ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در ۹ ماه نخست سال ۱۴۰۰

معاون مشارکت‌های مردمی بهزیستی کشور یادآور شد: سال گذشته مجموع کمک‌های نقدی و غیرنقدی در ۹ ماه نخست سال قریب به یکهزار و ۳۳۶ میلیارد تومان بوده است، این در حالی است که در ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹ این رقم نزدیک به یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده که امیدواریم با تمهیدات اندیشیده شده چه در حوزه منابع نقدی و غیرنقدی و همچنین تعامل موثر با خیرین جهشی در سال ۱۴۰۱ داشته باشیم که با بهره‌گیری از فضای رسانه‌ای انجام کار خیر را اشاعه دهیم.

به گفته وی، در دوره جدید تعامل دوسویه با خیرین را آغاز کرده است و تلاش می‌کندکار خیر را در مسیر خدمت‌رسانی در جامعه هدف قرار دهد ضمن اینکه خدمات در معرض دید مسئولان و آحاد جامعه باشد.

عرب‌زاده، ادامه داد: ماه مبارک رمضان امسال فرصتی برای بهره‌برداری پویش «ضیافت مهربانی» در سطح کشور است که با توجه به ظرفیت موجود در ستاد و ۳۱ استان به صورت یکپارچه و مجزا دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/