رئیس ستاد اطعام مهدوی و حسینی و معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به پویش اطعام مهدوی به عنوان یکی از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، نحوه شناسایی نیازمندان و توزیع غذاهای گرم درب منزل این افراد را تشریح کرد.

به گزارش نیکوکار، حبیب‌الله آسوده ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان، اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی که وجود داشته تاکنون کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در ماه رمضان سه برنامه موثر را در دستور کار خود دارد، افزود: یکی از برنامه‌ها اطعام مهدوی نام دارد که امسال هم مانند سال‌های گذشته قصد داریم به سمت مردمی شدن این پویش پیش برویم و کمیته امداد کمک کند تا گروه‌های مختلف مردم به نیت امام زمان پای کار بیایند و فرهنگ اطعام مهدوی در کشور شکل گیرد.

رئیس ستاد اطعام مهدوی و حسینی با اشاره به پویش اطعام مهدوی و نحوه توزیع غذاهای گرم میان نیازمندان، گفت: کمیته امداد به دنبال مردمی شدن پویش اطعام مهدوی است به این معنی که مردم و خیرین وارد عرصه شوند و کمیته امداد از طریق نهادهای مردمی مثل مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و… نیازمندان به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای را شناسایی و به آنها کمک کند و اطعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آشپزخانه‌های مردمی پخت و بین نیازمندان توزیع شود.

آسوده با بیان اینکه توزیع غذاهای گرم درب منزل انجام می‌شود، در خصوص نحوه شناسایی نیازمندان افزود: نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: پیش بینی می‌شود تعداد آشپزخانه‌های فعال برای پویش اطعام مهدوی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

آسوده همچنین تاکید کرد: مردم نیکوکار نیز می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به اقشار نیازمند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* یا شماره کارت ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان گفت: هفته اکرام ایتام در نیمه ماه رمضان است که همکاران ما در این ماه بحث ایتام را پیگیری می‌کنند.

به گفته آسوده، در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی به حدود ۴۰۰ هزار فرزند زیر ۱۸ سال یتیم و محسنین کمک می‌کنند.

آسوده گفت: هرکدام از ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سایت کمیته امداد به نشانی  ekram.emdad.ir از یک فرزند زیر ۱۸ سال یتیم و محسنین حمایت کنند و ماهی ۱۰ هزار تومان کمک کنند.

آسوده در ادامه با اشاره به دیگر  برنامه این نهاد گفت: به همکاران توصیه شده تا از یک هفته پیش از شروع ماه رمضان با کمک خیرین و مراکز نیکوکاری بسته‌های معیشتی را میان خانواده‌های نیازمند با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها توزیع کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/