کد خبر: 11959

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در توزیع پزشک و تجهیزات درمانی در حق استان‌های محروم ظلم شده است و انتظار می‌رود مجموعه وزارت بهداشت کنترل دقیق تری داشته باشند.

به گزارش نیکوکار، دکتر یحیی ابراهیمی در خصوص تعادل بین تعداد پزشکان و زیر ساخت‌های درمانی بیان کرد: متاسفانه لرستان در این خصوص نسبت به نورم کشوری عقب‌تر است و این قابل قبول نیست.

به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، باید ۱.۸ پزشک داشته باشیم

وی با بیان اینکه معمولا به ازای هر ۱۰۰۰ نفر جمعیت، باید ۱.۸ پزشک داشته باشیم، افزود: تعدادهای تخت‌های بیمارستانی نیز باید به ازای هر ۱۰۰۰ بین ۱.۶ تا ۱.۸ تخت داشته باشیم ولی متاسفانه این نورم در لرستان و به ویژه در برخی از شهرستان‌ها شاید به اندازه نصف نورم به لحاظ تعدا تخت‌های ICU، CCU، پزشکان متخصص و مراکز درمانی باشد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: در این مواردی که مطرح شد فاصله بسیار است که پیگیر هستیم بتوان استان را به نورم کشور و کشور را به نورم جهانی نزدیک کنیم.

توزیع پزشکان در بین استان‌ها و شهرهای مختلف کشور ناعادلانه است

ابراهیمی با تاکید براینکه در حال حاضر با کمبود پزشک مواجه نیستیم اما توزیع آنها در بین استان‌ها و شهرهای مختلف کشور ناعادلانه است، افزود: در حال حاضر ۸۰ هزا پزشک عمومی در کشور وجود دراد یعنی به ازای هر ۱۰۰۰ نفر یک پزشک عمومی وجود دارد.

وی با انتقاد ازاینکه خیلی از این پزشکان دیگر در حرفه پزشکی مشغول نیستند و یا در شهرهای بزرگ تجمع پیدا کردند، تصریح کرد: این موضوع سبب شده که در مناطق محروم با کمبود پزشک مواجه باشیم اما در جاهای برخورددار با ازدیاد پزشک روبرو هستیم.

توزیع ناعادلانه در بحث نیروی انسانی و امکانات پزشکی سبب شده که صدای مردم بلند شود

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: توزیع ناعادلانه در بحث نیروی انسانی و امکانات پزشکی سبب شده که صدای مردم بلند شود و انتظاری که از وزارت بهداشت داریم این است که هم نظارت روی نیروی انسانی، پزشکان و پزشکان متخصص داشته باشد و هم در توزیع امکانات و تجهیزات پزشکی عدالت را رعایت کنند.

ابراهیمی عنوان کرد: به عنوان مثال در کلان شهری همچون تهران در هر خیابانی ده سی. تی. اسکن، ام. ار. ای و سی. آنژیوگرافی وجود دارد و زمانی راجع به استان‌های مختلف صحبت می‌شود بهانه‌ها شروع می‌شود که موضوع شاخص‌ها را مطرح می‌کنند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در این راستا در حق استان‌های محروم ظلم شده و انتظار می‌رود مجموعه وزارت بهداشت کنترل دقیق تری داشته باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/