کد خبر: 1195

بیماری سرطان در مواردی با درد و عوارض جانبی شدید عجین است و گاهی شدت درد تا جایی پیش می‌رود که بیمار و پزشک نمی‌توانند بدون کاستن از آن روند درمان را طی کنند.

به گزارش نیکوکار، در بیماری سرطان تلاش برای کاهش از درد بر درمان بیماری مقدم می‌شود، برای مثال ممکن است کودک مبتلا به یکی از انواع سرطان به دلیل عوارض و دردهای ناشی از بیماری توان انجام سایر فعالیت‌های زندگی را از دست داده و به همین دلیل به مرحله‌ای از ناراحتی و پریشانی برسد که انگیزه خود برای مبارزه را از دست دهد یا به دیگر رفتارهای واکنشی نظیر غذا نخوردن یا خشم روی می‌آورد.
تیم درمانگر در رأس آن پزشک فوق‌تخصص سرطان کودکان با همراهی تیم درمانگر (متخصص کنترل درد، روان‌شناس و مددکار اجتماعی) با سایر روش‌های مدیریت درد نسبت به کاهش درد و برگشت کودک به روند درمان تلاش می‌کند.
بخش درد در بیمارستان فوق تخصصی سرطان کودکان محک، اولین بخش درد و مراقبت‌های تسکینی و حمایتی کودکان در سراسر کشور است که با تشخیص و انجام متناسب‌ترین روش‌های طب تسکینی به صورت سرپایی و بستری به ارائه خدمات به کودکان مبتلا به سرطان در تمام مراحل درمان می‌پردازد. در بیشتر مواقع کودکان به انجام مراقبت‌های تسکینی بلندمدت در منزل نیاز دارند که در این موارد نیز سایر امکانات درمانی و آموزش‌های لازم برای انجام این مهم به صورت رایگان در اختیار خانواده قرار خواهد گرفت.
دسترسی کودک مبتلا به سرطان و خانواده‌های ایشان به انواع روش‌های مراقبت‌های تسکینی از قبیل جسمی، روحی و روانی یکی از نیازهای اساسی درمان بیماری به شمار می‌رود و بهتر آن است که در اسرع زمان در اختیار ایشان قرار گیرد.
دکتر علی نادری/ سرپرست بخش درد بیمارستان فوق تخصصی محک

 

انتهای پیام/