مشاور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) بر لزوم شبکه‌سازی بین‌المللی در حوزه خیر و احسان به نیازمندان تاکید کرد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا محمدی با بیان اینکه کمیته امداد در انتقال تجربیات خود به افغانستان، سوریه و لبنان موفق عمل کرده است، گفت: در اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین در تهران باید به دنبال ایجاد یک شبکه بین‌المللی برای فعالیت خیریه و احسان به نیازمندان باشیم.

وی با اشاره به برگزاری اولین نشست بین المللی خیریه‌ها و نیکوکاران حامی ایتام و محرومین در تهران اظهار کرد: تجربه خوبی در کشور ما در زمینه مشارکت مردمی در زمینه خیر و احسان به نیازمندان وجود دارد که این تجربه از طریق کمیته امداد در کشورهای افغانستان، سوریه و لبنان نیز الگوسازی شده است. اکنون وقت آن رسیده تا بتوانیم این تجربیات را گسترش داده و از تجربیات بین‌المللی دیگران نیز استفاده کنیم.

وی ادامه داد: برگزاری نشست تهران می‌تواند یک همدلی و انسجامی را در زمینه اقدامات خیردوستانه در کمک به ایتام و نیازمندان به خصوص در بین کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه ایجاد کند تا شاهد رشد بهتر زمینه خدمت‌رسانی به محرومان باشیم.

مشاور معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) از همکاری موثر کمیته امداد با خیریه آبشار عاطفه‌ها برای برگزاری نشست تهران خبر داد و گفت: کمیته امداد با راه‌اندازی دو هزار مرکز نیکوکاری در کشور توانسته است یک همگرایی در بین بخشی از خیریه‌های فعال در سطح کشور ایجاد کند.

محمدی تصریح کرد: کمیته امداد با تعامل گسترده‌ای که با خیریه‌ها برقرار کرده توانسته تا بخشی از حمایت‌های خود را از اقشار آسیب‌پذیر به این خیریه‌ها واگذار کند.

وی گفت: وقت آن رسیده است تا بتوانیم با کمک موسسات بین‌المللی و سازمان‌های خیریه داخلی یک شبکه بین‌المللی در حوزه خیر و احسان ایجاد کنیم و زمینه برای خدمت بیشتر به محرومان را فراهم کنیم.

منبع:مهر

انتهای پیام/