کد خبر: 11879

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور خبرداد:

اطلاعات خانوارهای «معاف از پرداخت بهای گاز» آماده ارسال به شرکت گاز

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش، اطلاعات بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار مطابق اعلام نیاز شرکت‌های آب، برق و گاز آماده شده تا از طریق وب سرویس در اختیار این شرکت‌ها قرار گیرد.

به گزارش نیکوکار، سید مرتضی حسینی با اشاره به آیین‌نامه اجرایی بند (ی) تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور و معافیت مددجویان سازمان بهزیستی از پرداخت هزینه بهای گاز، افزود: طبق آئین‌نامه ابلاغی در سه دامنه ابتدایی مصرف، مددجویان می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند و گاز مصرفی برایشان به صورت رایگان باشد و به این صورت نیست که به طور کلی آب، برق و گاز مددجویان رایگان باشد، بلکه تنها مددجویان کم مصرف طبق دامنه‌های اعلامی، هزینه‌های آب و برق و گاز منازل‌شان رایگان خواهد شد.

وی با اشاره به معافیت مددجویان کم مصرف از پرداخت هزینه بهای آب و برق و گاز گفت: از مجموع ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار تحت پوشش سازمان بهزیستی اطلاعات بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار آماده شده است تا از طریق وب سرویس در اختیار شرکت‌های گاز، آب و برق قرار گیرد که در حال هماهنگی با این شرکتها هستیم تا با اعلام آمادگی برای دریافت تحویل‌ آنها شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر وب سرویس سازمان برای ارسال اطلاعات مددجویان به شرکت‌ها آماده شده است، افزود: اکنون در حال انجام هماهنگی‌هایی برای ارائه دسترسی به شرکت‌ها به وب سرویس هستیم. در این راستا وزارت ارتباطات هم اعلام آمادگی کرده و قرار شده هر سه شرکت‌های گاز، آب و برق از طریق وب سرویس اطلاعات مددجویان تحت پوشش را دریافت کنند.

حسینی افزود: همکاران در وزارت ارتباطات جلساتی را با شرکت‌ها برگزار کرده‌اند و مقرر شده طی هفته آینده سازمان بهزیستی و کمیته امداد جلسه مشترکی را با شرکت‌های گاز، آب و برق و وزارت ارتباطات داشته باشند تا موضوع معافیت از پرداخت هزینه آب، برق و گاز مددجویان تحت پوشش کم‌مصرف با سرعت بیشتر و دقت بالاتری اجرایی شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره چالش های موجود در ارائه اطلاعات مددجویان به شرکت گاز، افزود: همه پرونده مددجویان به صورت الکترونیک آماده است. برخی اطلاعاتی که شرکت‌ها از دستگاه‌های حمایتی خواسته‌اند بایستی از طریق سامانه های الکترونیکی تحویل شود که منتظر اعلام آمادگی این شرکتهاهستیم. همچنین برای تکمیل اطلاعات مددجویان طبق موضوعات درخواستی شرکتها مانند شناسه قبض، برای یک میلیون خانوار از طریق مراکز مثبت زندگی، اطلاعات را به روزرسانی کردیم و مددکاران ما با وجود شرایط کرونایی به درب خانه مددجویان رفته و اطلاعات را تکمیل کردند.

حسینی در پاسخ به این سوال که چند درصد از مددجویان تحت پوشش سازمان مشمول آئین‌نامه مذکور می‌شوند، گفت: معمولا مددجویان سازمان بهزیستی از اقشار کم درآمد و عمدتا کم مصرف هستند البته این آمار را باید شرکت‌ها ارائه کنند که هنوز به آن مرحله نرسیده‌ایم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه یک بخشی از مددجویان تحت پوشش سازمان بهزیستی مستاجر هستند و سالانه محل زندگی آنها تغییر می‌کند، افزود: در حال حاضر مشکلی که وجود دارد این است، اطلاعاتی که هر کدام از دستگاه‌های حمایتی به شرکت‌ها می‌دهند مربوط به محل زندگی فعلی مددجویان است و دستگاه‌ها مجبور هستند درصورت جابه جایی مددجویان، مجددا کد پستی و آدرس جدید را برای شرکت‌ها ارسال کنند. بهترین حالت این است که بتوانیم در بستر فناوری این اطلاعات مددجویان را داشته باشیم، لذا قرار شد در این راستا به جای اینکه شرکت‌ها اطلاعات مالک را ثبت کنند، اطلاعات بهره‌بردار را نیز ثبت کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/