کد خبر: 11856

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خبر داد:

فعالیت ۸۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با اشاره به فعالیت ۸ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور، گفت: میزان مشارکت‌های مردمی در کمیته امداد از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش نیکوکار، حبیب‌الله آسوده امروز، سوم اسفند در رزمایش توزیع ۲۲ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان لرستان، اظهار کرد: در این رزمایش ۲۲ هزار و ۳۰۰ بسته معیشتی به‌مناسبت هفته احسان و نیکوکاری بین نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۴۹ هزار بسته معیشتی و یک میلیون و ۵۰۰ هزار وعده غذایی بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: راهبرد کمیته امداد مردمی کردن خیر و احسان است که گزارش کمک‌ها به خود مردم ارائه می‌شود.

آسوده با اشاره به اینکه افراد خیر و نیکوکار با شکل‌های مختلف انفاق می‌کنند، ادامه داد: در ۱۰ماه گذشته ۹ هزار میلیارد تومان در قالب انفاقات و زکات با همراهی مرکز نیکوکاری جمع‌آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد کشور با تأکید بر اینکه ۸ هزار مرکز نیکوکاری در سطح کشور فعال هستند، اضافه کرد: کمیته امداد ترویج خیر و احسان را راهبرد خود می‌داند چراکه ترویج خیر و احسان به همبستگی مردم منجر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردمی بین اقشار و نیازمندان تحت پوشش و غیر تحت پوشش توزیع می‌شود، افزود: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و صرفاً مصارف مشارکت‌های مردمی افراد تحت پوشش نیستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/