مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: ۱۰۰ درصد خدمات برای افراد فاقد بیمه در مناطق کم برخوردار و آسیب پذیر رایگان است.

به گزارش نیکوکار، محمد مهدی ناصحی در خصوص مکانیزم تعریف شده برای شناسایی افراد فاقد بیمه ساکن در مناطق آسیب دیده و کم برخوردار، گفت: بیمه سلامت به عنوان بیمه اصلی و درمانی کشور طبق قانون، هر ایرانی نیازمند بیمه را تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار می‌دهد، هم اکنون در صندوق روستایی و پوشش همگانی نزدیک به ۳۳ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند؛ ضمن اینکه طرح بیمه نمودن افراد نیازمند در مناطق کم برخوردار به تعداد ۲۰۲۰ منطقه در کل کشور در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه افراد در مناطق کم برخوردار با حداقل اطلاعات تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند، افزود: جمعا ۲۴ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار زندگی می‌کنند که البته بسیاری از این افراد بیمه دارند؛ اما ممکن است برخی افراد از اطلاعات لازم برای استفاده از بیمه رایگان برخوردار نباشند، بنابراین شرایط برای استفاده از خدمات بیمه‌ای برای افراد ساکن در مناطق آسیب دیده فراهم است.

ناصحی گفت: با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی و معاونت بهداشتی فرصتی فراهم شده تا پزشکان نشان دار در مناطق کم برخوردار به افراد خدمات ارائه دهند.

وی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود با توجه به بررسی‌های انجام شده و اقدامات صورت گرفته نزدیک به ۳ میلیون نفر در مناطق کم برخوردار بیمه ندارند، لذا این فرصت به صورت فعال فراهم شده تا افراد بتوانند با مراجه به دفاتر پیشخوان یا به شکل غیر حضوری از بیمه استفاده کنند؛ بدون شک تلاش می‌کنیم با کمترین هزینه از جیب مردم امکانات در اختیار افراد قرار گیرد. ۱۰۰ درصد خدمات در حال حاضر رایگان است؛ اما ممکن است پس از اتمام دوران شیوع کرونا ارزیابی وسع انجام شود.

ناصحی با تاکید بر اینکه در بخش بستری، بیمه سلامت ۹۰ درصد همه هزینه‌ها در بیمارستان‌های دولتی و در بخش سرپایی ۷۰ درصد را پرداخت می‌کند، اظهار کرد: همین میزان دربخش خصوصی نیز با تعرفه دولتی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران درباره بیمه اتباع، ادامه داد: بیمه اتباع طبق توافق با کمیساریای عالی پناهندگان و وزارت کشور انجام شده و قرارداد سالانه تمدید می‌شود، در این خصوص بخشی از هزینه‌ها توسط کمیساریا و بخشی هم از سوی دولت و بیمه سلامت پرداخت می‌شود؛ لذا فرصت خوبی برای اتباعی است که به شکل قانونی در کشور زندگی می‌کنند، بویژه برای افرادی که دارای بیماری خاص و صعب العلاج هستند؛ حتی افرادی که بیماری خاص ندارند نیز می‌توانند با پرداخت حداقل حق بیمه از خدمات استفاده کنند.

بنابر اعلام پایگاه خبری سازمان بیمه سلامت، وی درباره آخرین وضعیت اجرای نسخه نویسی الکترونیکی اظهار کرد: در بخش بیمه سلامت نسخه الکترونیکی پیشرفت مطلوبی در کشور دارد، منهای تهران و خراسان رضوی در استان‌های دیگر بیش از ۹۹ درصد نسخه الکترونیکی اجرایی شده است، البته انتظار داریم که بیمه‌های مکمل سریعتر به اجرای این طرح وارد شوند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/