کد خبر: 11820

سرپرست معاونت توانبخشی هلال احمر خبر داد؛

افتتاح ۳ مرکز توانبخشی در ۳ ماه گذشته با کمک خیرین

سرپرست معاونت توانبخشی هلال احمر از افتتاح ۳ مرکز توانبخشی در سه ماه گذشته و تخصیص ۳ میلیارد تومان به مددجویان با کمک خیرین خبر داد.

به گزارش نیکوکار، پیمان نامدار با تشریح روند فعالیت مراکز توانبخشی هلال احمر اظهارداشت: معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر در راستا و کنار وزارت بهداشت فعالیت می‌کند، بیش از ۱۹۶ مرکز توانبخشی همچون ارتز و پروتز مربوط به تجهیزات ساخت دست و پای مصنوعی، تجهیزات اصلاح ستون فقرات به همراه بخش های فیزیوتراپی، کار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی و سایر بخش هایی که به بیماران دچار معلولیت، سکته های مغزی و قلبی، بیماران پارکینسون کمک می‌کند در معاونت توانبخشی هلال احمر برای ارائه خدمات به بیماران وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه ارائه خدمات توانبخشی در این معاونت جزو خدمات درآمدزا نیست گفت: ارائه خدمات توانبخشی در بخش های خصوصی کمتر مورد استقبال واقع شده به همین منظور هم جمعیت هلال احمر با تکیه بر اصل کاهش آلام بشری و با کمک خیرین به ارائه این خدمات فارغ از درآمدزا بودن آنها، ادامه می دهد.

نامدار به نقش موثر خیرین و داوطلبان در ارائه خدمات توانبخشی به بیماران اشاره کرد و افزود: حضور خیرین و داوطلبان برای کمک به نیازمندان در کشور اتفاق خوبی است که ما هم در معاونت درمان و توانبخشی هلال احمر از آن بی بهره نبودیم، بسیاری از خیرین در ساخت، بازسازی و تامین تجهیزات مراکز توانبخشی نقش مهم و موثری داشته و دارند، در سه ماه گذشته هم سه مرکز توانبخشی با کمک خیرین در کشور افتتاح شد تا تعداد مراکز توانبخشی هلال احمر در اقصی نقاط ایران به ۱۹۹ مرکز برسد.

سرپرست معاونت توانبخشی هلال احمر با اشاره به دریافت کمک های نقدی از خیرین گفت: همچنین در سه ماه اخیر بالغ بر سه میلیارد تومان از سوی خیرین اهدا شد که به مددجویان و نیازمندان اندام مصنوعی تخصیص یافت.

نامدار به همراهی مردم و خیرین با جمعیت هلال احمر در بحث کرونا اشاره کرد و افزود: در بحث کرونا بیش از ۶۵ میلیارد تومان کمک نقدی از سوی مردم به جمعیت هلال احمر داده شد تا بسته های معیشتی تهیه و در میان هموطنان نیازمند توزیع شود.

وی با اشاره به خدمات داوطلبان هلال احمر در زمان شیوع کرونا گفت: جوانان هلال احمر به همراه سلامت یاران جوان و ایران یاران جوان توانستند بیش از ۱۳ میلیون واکسیناسیون را با همکاری وزارت بهداشت در مراکز اعلام شده انجام دهند، اکنون هم اعضای جوان و داوطلب هلال احمر در بیمارستان ها به عنوان کمک بیمار حضور دارند و همراه کادر درمان به ارائه خدمت می پردازند.

سرپرست معاونت توانبخشی هلال احمر با اعلام اینکه هلال‌احمر در سراسر کشور بیمارستان‌های صحرایی آماده به خدمت برپا کرده است، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر ۳۲ بیمارستان صحرایی یا سریع الاستقرار در سراسر کشور برپا کرده که آماده ارائه خدمت به بیماران است، همچنین در زمان اوج کرونا هم هفت بیمارستان صحرایی هلال احمر به بیش از ۸۰ هزار مددجو خدمات مفیدی ارائه کرد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/