کد خبر: 11797

رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: دولت سیزدهم تلاش دارد تمامی مفاد قانون حمایت از معلولان که حدود سه سال پیش ابلاغ شده را بطور کامل اجرا کند.

به گزارش نیکوکار، علی محمد قادری اظهار داشت: با اجرای مفاد قانون حمایت از معلولان گامی مهمی برای پشتیبانی از این قشر در جامعه برداشته می‌ شود.

وی افزود: برنامه داشتیم اکثر پروژه های سازمان در حوزه متفاوتی نظیر کارآفرینی، توانمندسازی و اشتغال در دهه مبارکه فجر به بهره برداری برسد.

رییس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: خدمات سازمان بهزیستی باید بصورت شفاف و هوشمند در اختیار مردم قرار گیرد.

قادری اضافه کرد: سازمان بهزیستی در دوره جدید خدمت رسانی به زنان سرپرست خانوار، معلولان و جامعه هدف را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی هدف سازمان بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: تلاش داریم حداکثر اعتبارات این حوزه را به سمت مناطق محروم هدایت کنیم.

گفتنی است، بر اساس آمار سازمان بهزیستی یک میلیون و ۷۱۰ هزار و ۴۷۵ نفر معلول در ایران دارای پرونده هستند.

از این تعداد ۲۶۳ هزار و ۶۴۱ نفر معلول خفیف و ۴۶۲ هزار و ۶۱۱ نفر معلول متوسط و ۵۷۸ هزار و ۵۱۷ نفر معلول شدید و ۲۲۱ هزار و ۵۴۶ نفر معلول خیلی شدید هستند.

همچنین ۱۹۸ هزار و ۷۵۵ نفر معلول بینایی، ۶۵۵ هزار و ۱۶۶ نفر معلول جسمی حرکتی، ۱۴۲ هزار و ۷۹۶ نفر معلول روانی، ۳۹۸ هزار و ۲۶۹ نفر معلول ذهنی، ۲۱۹ هزار و ۶۶۵ نفر معلول شنوایی و ۹۵ هزار و ۸۲۴ نفر معلول صوت و گفتار در ایران وجود دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/