مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان گیلان گفت: بهره‌مندی ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار سالمند "بالای ۶۰ سال" از کارت منزلت مجازی در این استان کلید خورد.

به گزارش نیکوکار، دکتر بهار پوررضا اظهار داشت: کارت منزلت مجازی زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) با رویکرد فراگیر بهداشتی و رفاهی به صورت پایلوت برای ۵۰۰ نفر در استان گیلان به اجرا درآمده‌است.

وی با اشاره به اجرای این برنامه در فاز نخست” اقدمات پیشگیرانه و خدمات غربالگری در حوزه سلامت” برای بهره‌مندی از زنان سرپرست خانوار سالمند از خدمات سطح یک اظهار داشت: خدمات سطح یک از جمله ویزیت، مشاوره، تغذیه، آزمایشات سطح یک، غربالگری افسردگی، فشارخون و دیابت را شامل می‌شود.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان و مشاور مدیرکل بهزیستی استان گیلان خاطر نشان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزش سبک زندگی از جمله دیگر خدمات سطح یک به زنان سالمند سرپرست خانوار در در برنامه کارت منزلت مجازی است.

وی درباره نحوه بهره‌مندی این تعداد از زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) از کارت منزلت مجازی در فاز نخست افزود: اسامی زنان در این برنامه به معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان و از آن معاونت به مرکز بهداشت شهرستان رشت ارایه شده‌ است.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان اظهار داشت: هماهنگی با زنان سرپرست خانوار سالمند در این طرح از سوی کارشناسان مراکز بهداشت شهرستان رشت انجام می گیرد که زنان طبق فراخوان باید برای بهره‌مندی از کارت منزلت مجازی در مراکز بهداشت حضور یابند که در زمان حاضر ۲۵۰ نفر اعلام آمادگی کردند.

وی با بیان اینکه بهره‌مندی زنان سرپرست خانوار بالای ۶۰ سال از کارت منزلت مجازی ابتدا به صورت پایلوت در شهرستان رشت در حال اجرا است، اضافه کرد: خدمات پیشگیرانه، درمان، رفاهی و توانبخشی از سایر بخش‌ها در اجرای طرح کارت منزلت مجازی است.

پوررضا در ادامه با اشاره به تزریق واکسن به سالمندان در مراکز تحت پوشش بهزیستی استان گیلان اظهار داشت: دز نخست و دوم واکسن کرونا به جامعه هدف در این مراکز تزریق شد و نوبت سوم نیز برای سالمندانی که موعد آنان برای واکسیناسیون فرارسید، انجام گرفته‌است.

مسئول دبیرخانه شورای ساماندهی سالمندان استان گیلان بیان داشت: یکهزار و ۲۲۶ سالمند تحت پوشش بهزیستی از خدمات مراکز شبانه‌روزی، روزانه و ویزیت در منزل بهره‌مند هستند.

براساس آخرین آمار، ۱۴ هزار و ۷۸۹ سالمند در حوزه‌های توانبخشی، اجتماعی و پیشگیری از خدمات بهزیستی استان گیلان بهره می‌برند.

گیلان دارای حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت است که بر اساس بر اساس سرشماری سال ۹۵، ۲۵ / ۱۳ درصد از جمعیت استان سالمند هستند.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/