کد خبر: 11757

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی:

بی توجهی مستمر به سالمندان آسیب بزرگی به آنها می زند

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت: بی توجه‌های کوچک و مستمر به سالمندان، می‌تواند آسیب بزرگی به روح و روان آنها وارد می کند.

به گزارش نیکوکار، محمود علیگو با بیان اینکه سالمندآزاری وجوه مختلفی دارد، افزود: بیشترین نوع سالمندآزاری در کشور از نوع غفلت است.

وی ادامه داد: اورژانس اجتماعی با شماره خط ۱۲۳ آمادگی دارد در زمینه سالمندآزاری از نوع غفلت مداخله کند و یا خود سالمندان یا افرادی که از وضعیت آنها مطلع هستند به‌طوریکه فرزندان مدت زیادی به آنها سر نزده‌اند یا توانایی انجام فعالیت خود ندارند، می‌توانند با شماره ۱۲۳ تمام بگیرند و کارشناسان اورژانس اجتماعی می‌توانند به آنها کمک کنند.

سرپرست دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی کشور یادآور شد: اورژانس اجتماعی با شماره خط ۱۲۳ با توجه به اهمیت مسائل اجتماعی مانند کودک آزاری، همسرآزاری، سالمندآزاری و معلول آزاری که نیاز به اقدامات فوریتی داشت، شکل گرفت.

علیگو تاکید کرد: مردم در سراسر کشور می‌توانند با خط ۱۲۳ تماس بگیرند و در صورت نیاز کمک بخواهند و مشاوره بگیرند.

به گزارش ایرنا، براساس آمارهای موجود، اکنون هشت میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سالمند در کشور وجود دارند. طبق آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز ۱۰ درصد از جمعیت کشور را سالمندان تشکیل می‌دهند و این آمار در ۲ تا ۳ دهه آینده به ۲۵ درصد می رسد.

اداره سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز اعلام کرده که جمعیت سالمند کشور به سمت الگوی زنانه حرکت می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/