کد خبر: 11658

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به زودی تفاهمنامه احداث و ساخت تعداد ۴۰۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، علی‌محمد قادری صبح امروز در جلسه شورای اداری بهزیستی استان بوشهر، اظهار کرد: خدمت همکاران در بهزیستی بسیار باارزش است و دعای خیر مددجویان را به همراه دارند.

وی سیاست سازمان در پیشبرد اهداف را منوط به نظرات تخصصی تمامی کارشناسان در همه عرصه‌ها عنوان کرد و گفت: در این زمینه نظرات ارزنده همکاران بررسی می‌شود و از پیشنهادات و نکات کلیدی بیان‌شده آنان استفاده خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور درخصوص مسکن مددجویان، تصریح کرد: با رایزنی‌هایی که با رئیس بنیاد مستضعفان صورت گرفته به زودی تفاهمنامه احداث و ساخت تعداد ۴۰۰۰ واحد مسکن برای خانواده‌های دارای ۲ فرزند معلول آغاز خواهد شد.

قادری، موضوع مراکز مثبت زندگی را یکی از موضوعات بسیار مهم و حساس دانست و گفت: در اجرای این مهم نگاه خلاقانه وجود داشته است تا در قالب یک پنجره واحد، خدمات بهزیستی را براساس دولت الکترونیک و تسهیلگری در تعامل مددجو و بهزیستی ارائه کنند که باید در روند ادامه کار با دقت فراوان به این مسئله نگاه کرد.

۲ درصد جمعیت استان بوشهر معلولیت دارند

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گزارشی از فعالیت‌های تخصصی انجام شده به جامعه هدف ارائه داد و افزود: در استان بوشهر تعداد ۲۳ هزار معلول وجود دارد که ۲ درصد جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

علیرضا حاجیونی افزود: در بحث حوزه امور اجتماعی، ۵ هزار خانواده تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند که در این میان یکهزار زن سرپرست خانوار،  ۲۲۰ دانشجو، ۲۴۰ کودک تحت پوشش و تعداد ۵۰۰ کودک تحت‌نظر خانواده‌ها از خدمات تخصصی بهزیستی استان استفاده می‌کنند.

وی در خصوص غربالگری شنوایی در استان بوشهر، افزود: با فعالیت ۱۴ پایگاه فعال، ۱۰۶ درصد پیشرفت و فعالیت‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

مدیرکل بهزیستی بوشهر ادامه داد: در بحث واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو فرزند معلول تعداد ۳۲۳ واحد در حال ساخت است که در پایان سال جاری تعداد ۲۵۵ واحد به بهره‌برداری می‌رسد.

حاجیونی با توجه به شروع کار مراکز مثبت زندگی در استان، یادآور شد:  اکنون ۳۶ مرکز فعال در استان در راستای ارائه خدمات تخصصی به جامعه هدف وجود دارند که در این میان نیازمند اعتبارات ویژه به این مراکز احساس می‌شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/