کمیته امداد استان تهران و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران به منظور ارائه خدمات موثر در راستای ارتقاء سلامت و مراقبت از مادران باردار و کودکان بی‌بضاعت و نیازمند تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش نیکوکار، سیدابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: به منظور توسعه زمینه همکاری های مشترک، بهره مندی از ظرفیت های موجود و افزایش تعاملات دوجانبه، با هدف اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات مؤثر و کارآمد در جهت ترویج فرهنگ خیر و احسان و نشر سنت های حسنه اسلامی، کاهش فقر و نابرابری، توسعه کمی و کیفی خدمات به گروه های هدف تفاهم نامه همکاری این نهاد با معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران امضاء شد.

وی افزود: موضوع این تفاهم نامه همکاری و هم افزایی لازم جهت ایجاد بسترهای مناسب برای ارتقای وضعیت سلامت و مراقبت مادران باردار و کودکان بی‌بضاعت برابر ضوابط امداد است.

پرپنچی بیان کرد: ارائه خدمات موثر در راستای ارتقای سلامت و مراقبت از مادران باردار و کودکان بی بضاعت و نیازمند برابر ضوابط امداد از اهداف امضای این تفاهم نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران به مفاد این تفاهم نامه اشاره کرد و گفت: معرفی مادران باردار بی بضاعت نیازمند مراقبت و دریافت خدمات اعم از سونوگرافی ، آزمایشگاه ،آزمایش های غربالگری ،ویزیت متخصصان، داروهای مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان، معرفی کودکان بی بضاعت نیازمند دریافت خدمات تشخیصی ،درمانی، تخصصی و بستری، استقرار صندوقهای جمع آوری کمک های مردمی کمیته امداد در حوزه تحت پوشش،ارائه مستندات و آمار لازم به کمیته امداد در خصوص هزینه کرد خیرات و صدقات، صدور معرفی نامه‌های مادران باردار و کودکان بی بضاعت جهت ارجاع به کمیته امداد، ارائه گزارش های سالانه در خصوص نحوه هزینه کرد و خدمات ارائه شده به بیماران بی بضاعت، به کمیته امداد از مفاد این تفاهم نامه است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، وی ادامه داد: تأمین تمام و یا قسمتی از هزینه خدمات تشخیصی، درمانی و تخصصی اعم از سونوگرافی، آزمایشگاه، انجام آزمایش‌های غربالگری، هزینه ویزیت متخصصان، تأمین داروهای مورد نیاز با تأیید معاونت بهداشت، بستری در بیمارستان و هتلینگ و … برای مادران باردار و کودکان بی‌بضاعت براساس ضوابط امداد نیز از دیگر مفاد این تفاهم نامه است.

پرپنچی خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه در هشت ماده و به مدت یک سال ادامه دارد و در صورت توافق طرفین قابل تمدید است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/