کد خبر: 11500

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده خبر داد

توانمندی زنان سرپرست خانوار با استفاده از ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر اینکه زنان سرپرست خانوار و خود سرپرست با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی توانمند می شوند،‌ گفت: امیدواریم بتوانیم مهارت‌های لازم را به زنان خود سرپرست که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند اما مهارت لازم را برای شروع کار در صنایع خلاق و نوآور و فن‌آوری های نوین ندارند، آموزش دهیم.

به گزارش نیکوکار، دکتر انسیه خزعلی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت امور زنان و خانواده رییس جمهور و دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: امیدواریم این تفاهم نامه در راستای توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان خود سرپرست با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی موثر باشد. در واقع چند ماهی است که دوستان ما در دو بخش توانمندسازی و آسیب زدایی در حوزه زنان و خانواده و در راستای ارائه آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت ورود کردند.

وی با بیان اینکه اساس هر کاری آموزش است و به فرموده امام علی(ع) ارزش انسان به دانش و آگاهی و نوع عملکرد و مهارت اوست، تصریح کرد: رسالتی که برعهده دانشگاه جامع علمی کاربردی قرار گرفته این است که مسائل علمی را با پشتوانه پژوهشی در میدان عمل وارد کرده و این خدمتی است که مردم ثمره آن را می‌برند.

دکتر خزعلی افزود: ما خوشحالیم که اولین تفاهم نامه همکاری را با دانشگاه جامع علمی کاربردی منعقد می‌کنیم و امیدواریم که این تفاهم نامه مایه خیر و برکت باشد و از این رو ما آن را به فال نیک می‌گیریم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رییس جمهور تاکید کرد: امیدواریم تفاهم نامه همکاری بین این معاونت و دانشگاه جامع علمی کاربردی در زمینه آسیب زدایی و مشکلاتی که زنان به آن دچار هستند و همچنین در راستای توانمندسازی این قشر به ویژه زنان سرپرست خانوار و زنان خود سرپرست با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی موثر باشد.

وی با بیان اینکه علاوه بر این تفاهم نامه ما می‌توانیم در حوزه زنان روستایی از ظرفیت وزارت جهاد کشاورزی و دیگر بخش‌ها نیز بهره ببریم، افزود: امیدواریم که با استفاده از ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی بتوانیم مهارت‌های لازم را به زنان خود سرپرست که دارای تحصیلات دانشگاهی هستند ولی مهارت لازم را برای شروع کار در صنایع خلاق و نوآور و فن‌آوری های نوین ندارند، آموزش دهیم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: در سفرهای استانی دنبال مراکزی می‌رویم که زمینه ارائه آموزش‌های مهارتی به زنان را داشته باشیم از این رو امیدواریم در قالب تفاهم نامه‌ای که امروز منعقد می‌شود بتوانیم از دوره‌های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت حضوری و غیرحضوری استفاده کنیم.

وی بیان کرد: بخش دیگری از این تفاهم نامه ارائه آموزش‌های لازم به زنان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به ویژه در حوزه طلاق و اعتیاد است و امیدواریم در این بخش نیز بتوانیم از ظرفیت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی بهره ببریم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/