رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: به زودی سایت و اپلیکیشن کتابخانه صوتی ویژه دانش آموزان با آسیب بینایی با همکاری آموزش و پرورش استثنایی خراسان رضوی راه اندازی خواهد شد.

به گزارش نیکوکار، سیدجواد حسینی اظهار کرد: در گام اول تمامی کتاب های درسی مورد نیاز دانش آموزان با آسیب بینایی در این پایگاه به صورت صوتی بارگذری خواهد شد و در گام های بعدی برخی کتاب های کمک آموزشی و غیر درسی با کسب مجوز از ناشرین آنها به فایل صوتی تبدیل و در این کتابخانه قرار خواهد گرفت.

حسینی ضمن تقدیر از همکاری های خوب مرکز امور بین الملل وزارت آموزش و پرورش با سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: در سال جاری مرکز امور بین الملل در زمینه تجهیز و راه اندازی استودیوهای تولید محتوا، تجهیزات بهداشتی مدارس، مناسب سازی مدارس الگو، تأمین برخی تجهیزات هوشمند آموزشی و طرح فرزندپروری مثبت به کمک آموزش و پرورش استثنایی آمده است.

وی با اعلام آخرین آمار برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی گفت: نوبت گیری برنامه سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان به بالای ۹۹ درصد رسید و ۹۹ درصد نوآموزان نیز سنجش شده اند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: همچنین در سال جاری ۱۵۰ هزار نوآموز پیش دبستانی نیز در برنامه برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی مور سنجش قرار گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، حسینی گفت: در سال جاری برای ۲۰۰ نفر از نیروهای شاغل در مراکز غیردولتی مشکلات ویژه یادگیری دوره های توانمندسازی برگزار شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/