وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یادگیری سه حیطه دارد؛ مباحث و مبانی نظری در حیطه شناختی، حیطه دوم عاطفی و حیطه سوم روانی و حرکتی و حیطه چهارم که کمتر از ان یاد می‌کنند حیطه کوششی یا خود فرمانی است، گفت: پیشگیری از اعتیاد، هم نیاز به این سه حیطه‌ و هم نیاز به حیطه چهارم دارد.

به گزارش نیکوکار، سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشست تخصصی معاونان، مشاوران، مدیران کل ستاد و دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استانهای سراسر کشور که صبح امروز برگزار شد گفت: اهمیت به جایگاه ورزش امروز در دنیا مشخص است. همه جای دنیا در این کره خاکی ورزش را یک پدیده اجتماعی می دانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: می‌دانیم دور و برمان اتفاقات مختلفی هر آن در کمین است و نوجوانان و جوانان و بعضا حتی سن پایین‌تر از نوجوانی را هم درگیر یکسری از مسائل می‌بینیم و یکی از نگران کننده‌ترین این اتفاقات بحث اعتیاد است که رابطه عمیقی با حوزه یادگیری دارد.

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه یادگیری سه حیطه دارد، اظهار کرد: مباحث و مبانی نظری در حیطه شناختی است. حیطه دوم عاطفی است و حیطه سوم روانی و حرکتی است. حیطه چهارم که کمتر از آن یاد می‌کنند حیطه کوششی یا خود فرمانی است.

سجادی خاطرنشان کرد: پیشگیری از اعتیاد هم نیاز به این سه حیطه و هم نیاز به حیطه چهارم دارد که حیطه کوششی و خودفرمانی است.

سجادی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اگر حتی ورزش را ترویج کنیم باز نیاز به این است که در امر پیشگیری چیزی را یاد دهیم و یادگیری باید اتفاق بیفتد. ما باید دست به دست هم دهیم تا چیزی را به جوانان و نوجوانان یاد دهیم و یادگیری تا پایان عمر نباید رها شود. اکنون جوامع پیشرفته بشری خودشان را از یادگیری جدا نمی کنند.

وزیر ورزش و جوانان خطاب به دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ادامه داد: ما را در کنار خود بیش از گذشته ببینید و ما هم حتما در این امر مهم سعی می‌کنیم پیشتاز باشیم. شما ۲۸ هزار مکان ورزشی را از آن خود و پایگاه خود بدانید. همچنین ۱۴ هزار هیات ورزشی را یاوران خود بدانید.

وی یادآور شد: در حال حاضر اعتیاد به مواد مخدر و روان گردانها معضل اصلی کشور است و می‌توانید در حوزه پیشگیری روی وزارت ورزش حساب کنید. بهره وری از ظرفیت ورزشکاران و قهرمانان ملی در امر پیشگیری دردستور کار ما است و ورزشکاران هر جا لازم باشد به عنوان سفیران پیشگیری درکنار ستاد مبارزه با مواد مخدر هستند.

سجادی خاطرنشان کرد: در امر مبارزه با مواد مخدر و روانگردانها حتما از ظرفیت و امکانات ورزشی استفاده شود. همچنین بخش مهمی از ۳۷۰۰ سمن که در حوزه جوانان فعال هستند در این زمینه کار می کنند و می توانیم فعالیتهای آن ها را باز تعریف کنیم، همچنین می‌توانیم سمن های جدید را در این زمینه ایجاد کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

ارسال نظر