معاون جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به وجود خانه‌های جوان در سراسر کشور بیان کرد: ما ۱۰۹ خانه جوان در کشور داریم که سجادی(وزیر جوانان) با رویکرد حمایتی جدی که از امور جوانان در این دولت دارند، وعده شان این است، ۱۰۰ خانه اضافه شود.

به گزارش نیکوکار، یامین پور با بیان اینکه معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، دبیر ستاد ملی ساماندهی امور جوانان است، گفت: ستاد ملی ساماندهی امور جوانان در تمام استانهای کشور ستادهای تابعه‌ای با عنوان ستاد استانی ساماندهی امور جوانان دارد که به ریاست استاندارها تشکیل می‌شود.

وی افزود: ذیل ستادهای استانی هم ستادهای شهرستانی با ریاست فرماندارها و روسای ادارات ورزش و جوانان تشکیل می‌شود. ستادهای ساماندهی با حضور نمایندگان ۲۵ دستگاه اجرایی در ستاد ملی در سطح معاون، معاون وزیر و معاون سازمان تشکیل می شود و بهترین بستر و زمینه برای احصاء آسیبها و مشکلات جوانان در مناطق و تجمیع و هم افزایی نیروها و امکانها و اقدامات دستگاه‌ها برای کنترل این مسئله است. لذا ضمن اینکه اعلام آمادگی می کنم که ستادهای ساماندهی استان ها را در این راستا هماهنگ کنیم، خواهش می‌کنم که نمایندگان ستاد مبارزه با مواد مخدر در ستادهای ساماندهی استان حضور موثر داشته باشند.

یامین پور با بیان اینکه معاونت امور جوانان عضو موثر شورای اجتماعی کشور است، افزود: البته از میان آسیبهای اجتماعی احصاء شده بیش از همه بر روی موضوع «طلاق» متمرکز هستیم و البته اعتیاد یک ربط و نسبت غیر قابل انکاری با مسئله طلاق دارد که از نتایج مستقیم طلاق است.

وی بیان کرد: ما در ۴۰۰ شهر کشور مرکز مشاوره داریم و جزء تکالیف قانونی ما ارائه مشاوره به زوجهای جوان و خانواده ها در راستای حفظ خانواده و سلامت اجتماعی خانواده در برابر آسیبهای اجتماعی است که به طور مشخص طراحی و برنامه ریزی داریم تا آموزشهایی درخصوص مسئله اعتیاد را هم در برنامه‌های آموزشی مراکز مشاوره در سراسر کشور بگنجانیم.

یامین پور در بخش دیگری از صحبتهای خود با بیان اینکه یکی از تکالیف ما حمایت از تشکلها و سازمانهای مردم نهاد جوانان است که در حوزه آسیبهای اجتماعی فعال هستند، گفت: اکنون شبکه ملی سلامت اجتماعی را در سازمانهای مردم نهاد جوانان در کشور داریم که ماه گذشته کنگره ملی آن برگزار شد.

وی در ادامه با اشاره به وجود خانه‌های جوان در سراسر کشور بیان کرد: ۱۰۹ خانه جوان در کشور داریم که سجادی با رویکرد حمایتی جدی که از امور جوانان در این دولت دارند، وعده شان این است، ۱۰۰ خانه اضافه شود.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/