وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم اجرای سند تحول آموزش و پرورش با همکاری حوزه‌های علمیه، گفت: نظام تعلیم و تربیت باید زمینه کسب «صلاحیت های معنوی» فرزندان جامعه اسلامی را فراهم کند.

به گزارش نیکوکار، یوسف نوری در دیدار با آیت الله سید محمد سعیدی که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با بیان این که آموزش و پرورش از مهم ترین وزارتخانه‌ها از نظر ارتباط با آحاد مردم است، اظهار کرد: نظام تعلیم و تربیت از این جهت که تربیت نسل آینده را بر عهده دارد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: ما باید فرزندان این جامعه را به گونه ای تربیت کنیم که علاوه بر سایر صلاحیت‌ها، صلاحیت‌های معنوی را هم کسب کنند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که برخی در کشور به دنبال نفی اعتقادات و باورهای دینی از نظام تعلیم و تربیت بودند، گفت: پس از اینکه در سال ۱۳۹۰سند تحول آموزش و پرورش تنظیم شد عده ای بحث توسعه جهانی را مطرح و اجرای سند تحول بنیادین را از مدار خارج کردند و به دنبال اجرای سند ۲۰۳۰بودند.

وی با بیان این که تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش محدود شده است، افزود: لازم است حوزه های علمیه به کمک نظام آموزش و پرورش آمده و مدارس وابسته به حوزه های علمیه توسعه یابد تا شاهد تربیت دینی در مدارس باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، نوری با اشاره به اهمیت استراتژیک نظام آموزشی کشور گفت: ما با تشکیل ستاد همکاری های حوزه های علمیه و آموزش و پرورش انتظار داریم حوزه‌های علمیه در نظام آموزشی کشور ورود کنند و در این راستا باید زمینه حضور طلبه‌های جوان در مدارس و دانشگاه‌ها را فراهم کنیم تا بچه‌ها، نوجوانان و جوانان بیشتر از گذشته با «دین» آشنا شوند.

وی با تأکید بر این که «سند تحول آموزش و پرورش» را با همکاری «نهاد مذهب و دین»، اجرا خواهیم کرد، گفت: رایزنی های لازم برای آغاز این کار انجام شده است و در کنار آن طرح‌هایی مانند «تعیین معلم ثابت برای مناطق محروم» و «نذر خدمت» را در آموزش و پرورش با جدیت پیگیری می‌کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/