کد خبر: 11338

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکن مددجویی با همکاری بسیج سازندگی آغاز شد

«مسکن» پرهزینه‌ترین کالا در سبد خانوار مددجویان

ساخت ۵۰۰۰ واحد مسکن برای مددجویان روستایی کمیته امداد با همکاری بسیج سازندگی آغاز شد.

به گزارش نیکوکار، با تفاهم کمیته امداد و بسیج سازندگی، ساخت پنج هزار واحد مسکن برای مددجویان روستایی آغاز شد. سیدمرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد در نشست تبیین شیوه‌نامه‌های اجرایی ساخت مسکن مددجویان که با حضور سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی برگزار شد، گفت: تفاهم‌نامه ساخت ۴۰ هزار واحد مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد با همکاری بسیج سازندگی و بنیاد مسکن امضا شده و طبق برنامه‌ریزی قبلی، فاز اول این پروژه برای احداث پنج هزار واحد آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات ساخت این واحدها تا دهه فجر به پیشرفت فیزیکی مناسبی خواهد رسید، افزود: از دهه فجر مرحله دوم این پروژه با ساخت پنج هزار واحد مسکن دیگر نیز کلید می‌خورد.

بختیاری با تاکید بر ضرورت ساخت مسکن با کیفیت برای مددجویان، اظهار کرد: علاوه بر ساخت بادوام و مقاوم، سرعت و زمان‌بندی اجرای پروژه برای ما بسیار مهم است.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه شناسایی مددجویان، تشکیل پرونده و اخذ پروانه ساخت برای مرحله نخست پروژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: امیدواریم در یک بازه زمانی ۲ ساله تمام ۴۰ هزار واحد تکمیل و به مددجویان تحویل شود.

بختیاری با اشاره به تفاهم‌نامه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکن مددجویی توسط بنیاد مستضعفان، اضافه کرد: پنج هزار واحد در قالب این تفاهم‌نامه پروانه ساخت دریافت کرده و وارد فاز احداث شده است. همچنین پرداخت اعتبارات در دو مرحله از سوی بنیاد مستضعفان انجام شده است.

وی مسکن را پرهزینه‌ترین کالا در سبد خانوار مددجو عنوان کرد و گفت: مسکن محرومان از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که خوشبختانه دولت فعلی نیز نگاه ویژه‌ای به این موضوع دارد و ساخت یک میلیون مسکن در سال را برنامه‌ریزی کرده است.

سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی نیز در این نشست با بیان اینکه بسیج، سپاه و کمیته امداد از برکات انقلاب اسلامی است که با اراده بنیانگذار کبیر انقلاب تاسیس شدند، گفت: همکاری بسیج و کمیته امداد علاوه بر تشکیلاتی و ساختاری، یک همکاری اعتقادی است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، وی با اشاره به شعار رئیس جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن تا پایان دولت، افزود: این ماموریت مهم جز با هم‌افزایی مردم و همه دستگاه‌ها میسر نمی‌شود.

رئیس سازمان بسیج سازندگی خاطرنشان کرد: ساخت ۵۰۰ واحد مسکن مددجویی در استان لرستان به اتمام رسیده و به زودی تحویل مددجویان خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/