رئیس کمیته اجتماعی شورای شهر تهران از عدم اجرای برنامه های مناسب سازی شهر تهران گلایه کرد.

به گزارش نیکوکار، زهرا شمس احسان صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به وضعیت معلولان در شهر تهران گفت: شورای شهر دوم در سال ۸۴ مصوبه ای داشت که بر اساس آن شهرداری ملزم به تشکیل ستاد مناسب سازی فضا برای تردد معلولان و جانبازان شد که وضعیت امروز تهران بعد از گذشت ۱۷ سال نشان می دهد که فضاهای شهری برای این افراد چندان ایمن نیست.

وی با بیان این که در ۱۷ سال گذشته این ستاد تنها ۲۵ جلسه برگزار کرده است، گفت: به نظر می رسد برنامه‌های ستاد مناسب سازی توسط واحدهای اجرایی به فراموشی سپرده شده است.

این عضو شورای شهر تهران با بیان این که دو هزار و ۳۰۴ بوستان درشهر تهران وجود دارد که کمتر از ۳ درصد آنها مناسب سازی شده است گفت: از مجموع ۱۲ هزار کیلومتر پیاده رو در تهران حدود ۳۰۰ کیلومتر یعنی کمتر از ۵ درصد شرایط مناسب برای افراد کم توان را دارد و از ۱۴۱ ایستگاه مترو تنها ۱۹ ایستگاه مناسب سازی شده است و باید بگویم کلان شهر تهران کمترین انطباق با حداقل نیاز افراد آسیب پذیر را دارد.

وی با بیان این که در سال ۹۹ ، ۴۱۵ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ ، ۳۵۶ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است، گفت: با این حال شاهد عقب افتادگی در اجرای برنامه ها هستیم بخصوص در سال ۹۹ که عمده پروژه های مناسب سازی معطل مانده.

شمس احسان با بیان این که صرف افزایش اعتبار به معنای اهمیت به مناسب سازی نیست گفت: باید مدیران دغدغه مند شده ، پیمانکاران آموزش داده شوند و ساز و کار نظارتی و کنترلی شدیدی ایجاد شود.

وی با بیان این که حمل و نقل معلولان وضعیت خوبی ندارد و علی رغم بودجه ۳۱ میلیارد تومانی جهت خرید خودروی ون کماکان این وضعیت بی نتیجه مانده و تنها نیمی از ۶۰ ون موجود خدمت رسانی می کنند به گونه ای که معلولان باید از دو روز قبل ثبت نام کنند که این در شأن این افراد و شهرداری نیست، گفت: شهرداری باید نسبت به انجام کارهایی همچون تجهیز مراکز فرهنگی و هنری ساختمان های عمومی اش اقداماتی انجام دهد تا سال آینده شاهد اقدامات موثری در این زمینه باشیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/