نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس از اضافه شدن منطقه محروم شهرستان فراشبند در بین شهرستان محروم استان فارس به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان خبر داد.

به گزارش نیکوکار، محمدمهدی فروردین با اشاره به سفر پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی به شهر استان فارس، عنوان کرد: با تلاش یکساله و پیگیری‌های مستمر صورت گرفته در مجلس شورای اسلامی و مساعدت و همیاری استاندار فارس، شهرستان فراشبند با مرکزیت بخش دهرم بعنوان منطقه هدف محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان در استان فارس مشخص شد.

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند، قیر و کارزین در مجلس شورای اسلامی با تشریح جزئیات اضافه شدن یک منطقه هدف دیگر به مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان، اظهار کرد: به دنبال سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان فارس و مذاکره با استاندار و مسولان استانی فارس، تفاهم نامه ای منعقد شد که بر اساس آن، شهرستان فراشبند و بخش دهرم به عنوان منطقه هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در استان فارس انتخاب شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مستضعفان در ۱۹ استان و ۲۹ منطقه محروم کشور مستقر است و برنامه های محرومیت زدایی را در کنار مردم و دولت در این مناطق به اجرا در می‌آورد که با اضافه شدن منطقه محروم فراشبند در استان فارس، تعداد مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد مستضعفان در سراسر کشور به ۳٠ منطقه در ۲٠ استان رسید.

فروردین گفت: با انعقاد این تفاهم‌نامه، تیمی از سوی بنیاد مستضعفان در منطقه مستقر خواهد شد و برنامه های محرومیت زدایی و توانمندسازی را برای اجرا در این منطقه طراحی خواهد کرد.

وی یادآور شد: برنامه‌های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در مناطق هدف طرح آبادانی و پیشرفت، طی یک دوره ۳ تا ۵ سال خواهد بود.

رئیس فراکسیون ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برنامه های محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در حوزه های زیرساختی و عمرانی، آموزشی، اشتغال، وام های قرض الحسنه، سلامت و … خواهد بود و در فاز نخست، بنیاد علوی با شناسایی ۵۰ روستای پرجمعیت و محروم منطقه فراشبند و بخش دهرم، طرح های محرومیت زدایی و توانمندسازی خود را اجرایی می کند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/