کد خبر: 11021

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درخصوص وضعیت مراکز بهاران توضیحاتی را ارائه را داد و گفت: این مراکز باید در فرایند حل آسیب های اجتماعی به کار گرفته شوند.

به گزارش نیکوکار، امین توکلی زاده درخصوص وضعیت مراکز بهاران با بیان اینکه مراکز بهاران یک مجموعه تکمیلی در کنار مددسراها هستند گفت: بهاران، قطعه ای از یک زنجیره است و نمی توانیم یک حلقه این زنجیره را برداریم.

وی با تاکید بر اینکه مراکز بهاران تاکنون فعال بوده اند و نتایج مثبتی نیز به همراه داشته اند، گفت: علی رغم تجارب خوب این مراکز، اما اشکالاتی نیز به فرایند این مراکز وارد است و ما قصد داریم این فرایند را مجددا بازخوانی و پایش کنیم و با کمک متخصصان این فرایند بازبینی و به استانداردها نزدیک می شود.

از مراکز بهاران در کارکردی متفاوت از ماموریت اصلی اش استفاده شده

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به لزوم بازتعریف فرایند فعالیت مراکز بهاران افزود: در بازنگری نسبت به این مراکز اگر به این نتیجه رسیدیم که بهاران با همان کارکرد زمان قالیباف موفق بوده، با همان شیوه پیش می رویم ولی اگر ببینیم که در قالب تعاملات، این مراکز اگر در اختیار مجموعه های دیگر قرار گیرد، خروجی بهتری خواهد داشت، تصمیم دیگری می گیریم اما حالا می بینیم واگذاری هایی که در دوره های قبل انجام گرفته، باعث شده که از این مراکز در کارکردی متفاوت از ماموریت اصلی اش استفاده شود.

توکلی زاده افزود: ما اموال مردم و شهر را در اختیار نهاد یا دستگاهی قرار می دهیم که گرهی از مشکلات مردم باز شود و با تغییر کاربری و کارکرد مخالفیم. لذا این مراکز باید در فرایند حل آسیب های اجتماعی به کار گرفته شوند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مراکز بهاران در اختیار نهادهایی همچون بهزیستی یا سایر نهادها قرار داده می شود یا خیر؟ گفت: اینکه شهرداری متولی این مراکز باشد در اولویت نخست ما است اما اگر بتوانیم در تعامل با سایر دستگاه ها هم افزایی داشته باشیم، حتما این اتفاق رخ می دهد به شرط آنکه این دستگاه به گونه ای عمل کنند که اقداماتشان در راستای حل مشکلات مردم باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/