کد خبر: 10994

مراسم رونمایی از ۶۲ طرح پژوهشی کمیته امداد در حوزه آسیب‌شناسی و اثربخشی خدمات با حضور رئیس کمیته امداد برگزار شد.

به گزارش نیکوکار، سیدمرتضی بختیاری در این مراسم با اشاره به حساسیت‌های کار برای محرومان و نیازمندان گفت: تجربیات ۴۲ ساله کمیته امداد در امدادرسانی به محرومان بسیار ارزشمند است اما در روش‌های خدمت‌رسانی با رویکرد تکریم و توانمندسازی، نیازمند استفاده از پژوهش و تحقیق هستیم.

وی تقویت پژوهش را از برنامه‌های جدی کمیته امداد دانست و افزود: در تمام فعالیت‌ها، برنامه‌ریزی‌ها و اولویت‌بندی طرح‌ها، مبنای اقدامات باید براساس پژوهش باشد.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه مهارت‌پروری در کنار تقویت بنیه علمی باید در متن برنامه‌های امداد دیده شود، ادامه داد: پژوهش باید کاربردی باشد و اطمینان داریم ۶۲ پژوهش انجام شده در کمیته امداد، در موفق ماموریت‌های ما مهم و موثر خواهد بود.

بختیاری استفاده از توان کارشناسان و متخصصان داخلی کمیته امداد را از مزیت‌های این پژوهش‌ها عنوان کرد و گفت: مرکز رصد فقر و شناسایی نیازمندان بر همین مبنای پژوهش‌محوری تشکیل شده تا با یک نگاه علمی به موضوع علل و عوامل فقر بپردازد.

وی با اشاره به برخی پراکندگی‌ها در حوزه حمایت از محرومان در کشور خاطرنشان کرد: پراکندگی مراجع و نهادهای خدمت‌رسان اگر به هم‌افزایی منجر نشود، آسیب‌زاست و در این راستا خواستار همکاری و هم‌افزایی همه خیریه‌ها، مراکز نیکوکاری و نهادهای حمایتی هستیم.

رئیس کمیته امداد بر ضرورت وجود یک مرجعیت واحد در رسیدگی به نیازمندان تاکید کرد و گفت: در همین راستا، سامانه واحدی در کمیته امداد در حال طراحی و بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندان ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بختیاری اظهار کرد: رویکرد کمیته امداد شناسایی نیازمندان پیش از مراجعه آنان به این نهاد است و اقدام برای کمک به محرومان نباید معطل به مراجعه و درخواست آنان باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/