محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان نرم افزاری را توسعه داده‌اند که امکان برقراری ارتباط میان درمانگر و بیماران را از راه دور به منظور ارائه تمرینات توانبخشی فراهم می‌کند.

به گزارش نیکوکار، مصطفی علویان از محققان این طرح، طرح اجرا شده در این شرکت را طرح توسعه نرم افزاری در حوزه سلامت دانست و گفت: این نرم افزار کمک خواهد کرد که به جای آنکه بیمار به کلینیک برای ادامه درمان خود مراجعه کند، از طریق سامانه‌ای در منزل خدمات مورد نظر به بیماران ارائه شود.

وی ادامه داد: این نرم افزار موجب خواهد شد که بیماران از راه دور خدمات درمانی و یا تمرینات مورد نیاز که توسط درمانگر برای وی طراحی شده است را دریافت کند و در منزل انجام دهد.

علویان با اشاره به عملکرد این سامانه، توضیح داد: برای این منظور بر روی سیستم کامپیوتر کار درمانگران، نرم‌افزار این سامانه نصب می‌شود و از سوی دیگر “استند” این سامانه به بیمار تحویل داده خواهد شد و این استند از طریق اینترنت با درمانگر ارتباط برقرار می‌کند و تمریناتی برای بیماران ارائه می‌شود.

مجری طرح با بیان اینکه این تمرینات بر روی “استند” بیمار بارگذاری می‌شود، یادآور شد: این سامانه برای بیماران مبتلا به پارکینسون و قطع نخاعی، سکته و فلج مغزی کاربرد دارد که در حال حاضر برای این بیماران کاربردی شده است.

وی ایجاد ارتباط میان درمانگر با چندین بیمار به طور همزمان را از مزایای این محصول دانست و یادآور شد: ۳۰ بیمار از این سامانه و مزایای این محصول بهره‌مند شده‌اند، ضمن آنکه به ۹ کلینیک توانبخشی نیز از این دستگاه داده شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/