رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور از ۲۸۱ هزار و ۲۷۶ تماس موفق از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه با خط ملی اعتیاد (۰۹۶۲۸) خبر داد و گفت: ۸۲ درصد این تماس‌گیرندگان زن بودند. مادران و همسران بیشترین تماس‌گیرنده‌های زن را تشکیل داده‌اند.

به گزارش نیکوکار، فاطمه رضوان مدنی با اشاره به اینکه خط ملی اعتیاد به شماره تلفن ۰۹۶۲۸، مرکز تلفنی برای ارائه راهکارهای پیشگیری از مصرف مواد، راهنمایی در زمینه درمان اعتیاد و ارجاع به مراکز درمان و بازتوانی اعتیاد است، اظهار کرد: مردم در هر نقطه از کشور می‌توانند از خدمات تخصصی اعتیاد بهره گیرند.

به گفته وی، در خط ملی مشاوره اعتیاد هر روز از ساعت ۸ تا ۲۰ متخصصان حوزه اعتیاد به ارائه مشاوره به افرادی که درباره پیشگیری از اعتیاد، مواد اعتیادآور و احتمالاً نیازمند شیوه‌های درمان با اطلاعات تخصصی هستند، می‌پردازند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور در ادامه ضمن ارائه گزارش ۶ ماهه از میزان تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد بیان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان مهرماه، ۲۸۱ هزار و ۲۷۶ نفر با خط ملی اعتیاد تماس موفق داشته‌اند و به این ترتیب تا پایان مهرماه به ۹۵.۱۱ درصد تماس‌گیرندگان پاسخ داده شده است.

به گفته وی، ۸۲ درصد این تماس‌گیرندگان زن بودند که مادران و همسران بیشترین تماس‌گیرنده‌ها را تشکیل داده‌اند.

رضوان مدنی در پاسخ به این سوال که شایع‌ترین سوالات تماس‌گیرندگان با خط ملی اعتیاد طی ماه گذشته چه بوده است؟ توضیح داد: به ترتیب، درخواست کمک و راهنمایی در مورد ترغیب فرد معتاد برای درمان، درخواست دستگیری فرد معتاد به علت آزار و اذیت خانواده و درخواست راهنمایی برای انتخاب مرکز ترک اعتیاد از شایع‌ترین سوالات تماس‌گیرندگان طی ماه گذشته بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/