شهردار تهران بر لزوم حل معضل آسیبهای اجتماعی با بهره گیری از ظرفیت‌های شهر تهران تاکید کرد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا زاکانی در جلسه قرارگاه خدمات اجتماعی گفت: امروز فرصت بی نظیری در سطح استان و کشور فراهم شده، فرصتی که از ابتدای انقلاب تاکنون ایجاد نشده است لذا در حوزه حل آسیب‌های اجتماعی از ما بهانه‌ای پذیرفته نیست. کلان شهر تهران امروز با ۱۴ میلیون جمعیت با مسائل مختلفی رو به رو است. شاید عدد جمعیتی ۱۴ میلیون در مقابل حدود ۸۴ میلیون نفر جمعیت به چشم نیاید اما شرایط و موضوعات به گونه ای است که تهران همانند یک کشور قلمداد می شود. بی‌تردید باید این شهر را به عنوان یک الگو تبدیل کنیم.

وی با اشاره به گذشت دو ماه از آغاز مسئولیت خود در شهرداری تهران گفت: ما عنوان کردیم که تهران را به عنوان الگو برای جهان اسلام قرار خواهیم داد. این حرف بسیار بزرگی است که نشان می دهد در همه زمینه‌ها باید اقدامات بسیاری صورت بگیرد؛ این مهم محقق نخواهد شد جز با همدلی در صحنه بودن و بهره‌گیری از همه امکانات.

زاکانی ادامه داد: به استاندار تهران اعلام کردم در شهرداری بنا داریم مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود را به طور کامل بپذیریم. در قانون، دستگاه‌ها در این حوزه مسئولیت های مستقیم تری دارند لذا با دستگاه‌های مختلف جلسه گذاشتیم و اعلام کردیم شهرداری تلاش می‌کند از همه ظرفیت ها و امکانات که برای انقلاب اسلامی است در مسیر اصلاح این موضوع بهره بگیریم.

وی تاکید کرد: برای خود کار جدی ناظر بر کودکان کار متکدیان، معتادان متجاهر، خانواده‌های زندانیان، زنان سرپرست و … قائل هستیم. بی تردید با هماهنگی دستگاه‌های مرتبط گام موثری بر می داریم؛ در این مسیر برخی دستگاه‌ها پشتیبان خواهد بود اما امیدواریم در کنار هم با یکدلی بتوانیم معجزه‌ای را خلق کنیم. امیدواریم در این مسیر حرکت کنیم و از امکانات و ظرفیت‌های بالای شهر بهره بگیریم.قطعا هر کسی در هر جایگاهی باید مسئولیت پذیر باشد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/