مراسم تجلیل از منتخبین «پویش ملی به رنگ مدرسه» پیش از ظهر امروز با حضور حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان، اعلایی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز، پورگلیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس قم، پناهنده، معاون آموزش ابتدایی و جمعی از روسای ادارات، معاونین نواحی و مناطق آموزش و پرورش استان قم در مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان ۱ برگزار شد.

به گزارش نیکوکار، محسن پورگلیان مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم ضمن تشکر از معاونت آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان قم و هم چنین مدیران مدارس، دانش آموزان و اولیای آن‌ها خاطر نشان کرد: در این پویش ده هزار نفر از دانش آموزان عزیز استان قم شرکت کرده‌اند که در این جلسه میزبان ۴ نفر از این دانش آموزان هستیم.

وی گفت: در طی یک سال و نیمی که از شروع طرح آجر به آجر گذشته پویش‌های مختلفی چون پویش محرم با مشارکت‌های مادی دانش آموزان و عموم مردم برگزار گردیده که ایده این گونه طرح‌ها توانسته شعار «مدرسه سازی یک فرهنگ است» که هر کسی با هر داشته و توانی می‌تواند را به خانواده‌ها بکشاند و در ترویج این فرهنگ مشارکت داشته باشند.

پورگلیان با اشاره به اجرای موفق پویش‌های گذشته و برخورداری دانش آموزان نیازمند به مدرسه از مواهب آن، تصریح کرد: پویش مادر نیز با محوریت دختران و بانوان شکل گرفت که در این پویش بانوان خیر استان قم مشارکت فعال داشتند که حاصل آن ساخت یک مدرسه سه کلاسه می باشد.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به موفقیت بزرگ دانش آموزان قمی با کسب رتبه چهارم مشارکت در این پویش گفت: امروز هم پویش به رنگ مدرسه به حمدالله با حضور و تلاش مجمع خیرین مدرسه ساز که پرچم دار فرهنگ مدرسه سازی هستند سبب شد که مشارکت در این پویش بیشتر از پویش‌های قبلی بوده و استان قم در رده چهارم در برگزاری این پویش قرار بگیرد.

حمید رضا شیخ الاسلام مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در این جلسه ضمن گرامیداشت سالروز ورود کریمه اهل بیت سلام الله علیها به استان قم و قدردانی از دغدغه و حضور والدین دانش آموزان در این پویش های این چنینی، گفت: استان قم، افتخار می کند به شما اولیای دانش آموزانی که در این برنامه شرکت کرده اید چرا که نگاه جامع و عمیقی به تربیت دانش آموزان خود داشته و معتقد بر تربیت تمام ساحتی بوده‌اید.

شیخ الاسلام گفت: در این پویش نفس عمل خیر خواهی و اعتقادی است تا به تدریج اقداماتی  برای آیندگان و ایجاد یک فرهنگ پایدار در جامعه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان قم، ترویج فرهنگ خیر خواهی را یکی از کارکردهای این پویش دانست و تصریح کرد: حتی ورود یک خانواده که ورود به این پویش داشته باشد، سبب ترویج و نهادینه شدن مفاهیم مدرسه سازی و کار های نیک خواهد بود که سبب ایجاد همان فرهنگ پایدار خواهد شد.

حمید رضا شیخ الاسلام، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم در پایان نقش اولیا را در برگزاری با شکوه پویش‌های معنوی و آموزشی ضروری داسنت و گفت: از والدین محترم تشکر بسیار می کنیم که با اقدامات خود به صورت عملی فرهنگ خیر خواهی را با فرزندان خود تمرین می‌کنند و خود را در این امر نورانی و مقدس شریک می نمایند چرا که یک مدرسه می‌تواند برکات معنوی فراوان و طولانی مدتی را با اثراتی که دردانش آموزان بر جای می گذارد، مهیا سازد که این خیر و برکتی ماندگار برای آدمی است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/