رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ۳۳ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجو در دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی تحت پوشش حمایت‌های بهزیستی قرار دارند که از این تعداد ۱۶ هزار دانشجو تحت حمایت‌های امور توانبخشی و ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانشجو تحت حمایت‌های امور اجتماعی قرار دارند.

به گزارش نیکوکار، وحید قبادی دانا روز چهارشنبه در آیین تجلیل از رتبه های برتر آزمون سراسری دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در سازمان بهزیستی کشور افزود: طبق ماده ۹ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، سازمان بهزیستی کشور موظف به فراهم آوردن شرایط تحصیل آموزش عالی رایگان برای افراد دارای معلولیت است.

وی اضافه کرد: دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که در دانشگاه آزاد اسلامی تحصیل می کنند، دانشگاه آزاد بابت شهریه آنان ۲۰ درصد تخفیف می دهد و ۸۰ درصد بقیه شهریه را بهزیستی پرداخت می کند؛ برای دانشجویان تحت پوشش بهزیستی نیز که در دانشگاه های علمی و کاربردی و پیام نور تحصیل می کنند، بهزیستی ۶۰ درصد شهریه را متقبل شده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی که پیش از این در دانشگاه های دولتی تحصیل می کردند مبلغی پرداخت نمی شد اما با صرفه جویی های انجام شد، مقرر شده است مبلغی به عنوان کمک هزینه به این دانشجویان پرداخت شود تا تشویق شوند تا در دانشگاه های دولتی تحصیل کنند.

قبادی دانا افزود: همچنین با دانشگاه آزاد اسلامی، مذاکراتی انجام شد تا تخفیفات بیشتری به دانشجویان تحت پوشش بهزیستی اختصاص گیرد تا بار مالی بهزیستی نیز کمتر شود و بتواند حمایت های بیشتری برای دانشجویان تحت حمایت خود، هزینه کند. تفاهم نامه جدید با دانشگاه آزاد در این زمینه در آستانه انعقاد است اما تا آن زمان، خللی در ثبت نام و برنامه تحصیلی دانشجویان تحت پوشش بهزیستی صورت نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: پیش از این، دانشجویان تحت پوشش بهزیستی به صورت غیرمتمرکز با دانشگاه، طرف بودند اما از این به بعد طرف مالی با دانشگاه آزاد نخواهند بود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به ملاقات امروز صبح -چهارشنبه ۱۰ مهرماه- خود با منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مذاکراتی با وزیر علوم در زمینه ایجاد تسهیلات برای انتقال

منبع: ایرنا

انتهای پیام/