مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کارگاه طلا سازی در منطقه 12 تهران که در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری دارد بازدید کرد.

به گزارش نیکوکار، امروز دوشنبه،هجدهم مهر ماه سید ابوالفضل پرپنچی،مدیرکل کمیته امداد استان تهران از کارگاه طلاسازی ای که در راستای ایجاد اشتغال برای مددجویان تحت حمایت با این نهاد همکاری دارد، بازدید کرد.

بنابراین گزارش؛ کارفرمای این کارگاه تاکنون تاکنون برای حداقل ۱۲ مددجوی تحت حمایت این نهاد ایجاد اشتغال نموده است.

سیدابوالفضل پرپنچی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران در این بازدید با اشاره به رویکرد این نهاد در راستای توانمندسازی اقتصادی خانواده های تحت حمایت، ابراز امیدواری کرد: مددجویان تحت حمایت با کسب مهارت در جهت تولید و کارآفرینی گام های مؤثری بردارند و شاهد توانمندی اقتصادی خانواده های تحت حمایت باشیم.

وی در ادامه به بسته های تشویقی کمیته امداد به کارفرمایان اشاره کرد و گفت: کارفرمایان در مشاغل و صنوف مختلف در ازای به کارگیری هر یک از مددجویان تحت حمایت این نهاد از بسته‌های تشویقی بهره‌مندمی شوند.

پرپنچی بیان کرد: کمیته امداد با اجرای برنامه های متنوع در زمینه توانمندسازی و دستیابی به اشتغال مناسب و پایدار در نظر دارد با اعطای بسته های تشویقی به کارفرمایان در قبال بکارگیری مددجویان گام های موثری بردارد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران، ادامه داد: کارفرمایان مشمول این طرح به ازای به کارگیری هر نفر از مددجویان با پرداخت حداقل حقوق مصوب اداره کار و بیمه مددجو می توانند از وام اشتغال در قالب تسهیلات کارفرمایی با کارمزد ۴ درصد و بازپرداخت ۷ ساله بهره مند شوند.

وی با تشریح بسته تشویقی پرداخت حق بیمه سهم کارفرما ،افزود: به منظور ایجاد انگیزه در کارفرمایانی که برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد ایجاد اشتغال نمایند، ۱۰۰% حق بیمه سهم کارفرما طی دوسال پس از اطمینان از پرداخت حق بیمه به کارفرما پرداخت می شود.

پرپنچی، تصریح کرد: حق الزحمه بکارگیری هریک از مددجویان تحت حمایت این نهاد به موسسات کاریابی و مشاوره شغلی برابر نصف حداقل حقوق و دستمزد مصوب شورای عالی کار در همان سال بعلاوه ۱۰۰ هزار تومان (به عنوان تشویق) است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/