برنامه های هفته ملی کودک با شعار« حال خوش کودک، رنگ خوش زندگی» از ۱۶ تا ۲۲ مهر در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران برگزار می شود.

به گزاش نیکوکار، برنامه های هفته ملی کودک، توسط معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به مناطق و سازمان های شهرداری تهران، ابلاغ شده است و این برنامه ها از ۱۶ تا ۲۲ مهر در مناطق مختلف پایتخت برگزار می شود.
شعار این هفته طبق مصوبه کمیته اجرایی هفته ملی کودک که با حضور سازمان ها و ادارات مختلف و با محوریت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «حال خوش کودک، رنگ خوش زندگی» انتخاب شده است. با توجه به آغاز ماه ربیع الاول تلاش شده است، این برنامه ها متنوع و شاد باشند و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شوند.
از جمله برنامه هایی که توسط اداره کل آموزش های شهروندی برگزار می شود، می توان به نشست های تخصصی اجرای برنامه های تئاتر در مناطق کمتر برخوردار و مناطق جنوبی شهر تهران و تولیدات چند رسانه ای در زمینه آگاه سازی کودکان در خصوص واکسیناسیون کودک و آگاه سازی والدین و کودکان در حوزه های فرهنگی و هنری مربوط به بچه ها اشاره کرد.
بخش عمده ای از برنامه های اداره کل آموزش های شهروندی در مناطق ۲۲ گانه برگزار می شود. در این بخش برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری با همکاری مساجد در محلات، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری با مشارکت محلات، برگزاری نمایش های خیابانی( آیینی- سنتی)، برگزاری ایستگاه های نشاط کودک و خانواده، بازی های بومی– محلی در بوستان ها در دستور کار قرار گرفته است.
از دیگر برنامه ها می توان به اجرای طرح هایی با مشارکت کودکان در اجرای نقاشی های زمینی و دیواری و جشنواره تفریحی- ورزشی اشاره کرد. همچنین با همکاری کانون اصلاح و تربیت مجموعه برنامه هایی در منطقه ۵ برای کودکان درگیر آسیب برگزار می شود.
هدف از برگزاری این برنامه ها با توجه به در خانه ماندن طولانی بچه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا، ایجاد تفریحی مفرح و سالم برای آن ها با رعایت پروتکل های بهداشتی است.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران؛ سازمان ها و شرکت های شهرداری تهران هم برنامه های متنوعی دارند که از عمده ترین آن ها می توان به اقدامات فرهنگی مانند نصب پوستر در شرکت واحد اتوبوسرانی، طرح اتوبوس سیار سازمان رفاه، خدمات و مشارکت های اجتماعی در مناطق کمتر برخوردار، آشنایی کودکان با مسائل ایمنی توسط سازمان آتش نشانی، پرداختن به بحث های محیط زیستی توسط اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار، نشست های تخصصی ویژه خانواده و فضای مجازی با کمک اساتید دانشگاه توسط اداره کل امور بانوان اشاره کرد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/