معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: امسال اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی برای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شد.

به گزارش نیکوکار، حبیب‌الله مسعودی‌فرید با بیان اینکه بیش از ۲۵۰ هزار زنان سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی هستند، گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی اعتبار خوبی برای این مهم درنظر گرفتند که یک مورد اعتبار ۱۲۵ میلیارد تومانی که برای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار تخصیص داده شده است.

وی پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری منزل، حرفه‌آموزی و کارآموزی، ارائه خدمات مالی خرد ویژه گروه‌های همیار زنان سرپرست خانوار را از موارد اقامات بهزیستی در راستای توانمندسازی برشمرد و افزود: بهزیستی با ایجاد تغییر نگرش و خودباوری در گروه هدف و تسهیل دسترسی به خدمات مالی و حرفه‌آموزی درصدد ارتقاء کیفیت زندگی زنان سرپرست خانوار است.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اکنون چهار هزار گروه خدمات مالی خرد و یکهزار و ۵۰۰ گروه همیار زنان سرپرست خانوار در بهزیستی وجود دارد، در پایان یادآور شد: صندوق کارآفرینی امید، سازمان فنی و حرفه‌ای، سازمان برنامه و بودجه، بانک کشاورزی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان شرکاء بهزیستی همکاری خوبی در راستای حمایت و توانمندسازی زنان سرپرست خانوار داشته‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/