کد خبر: 10434

مراسم نمادین نواختن "زنگ شور عاطفه ها" در یکی از مدارس تهران آغاز شد.

به گزارش نیکوکار، عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در مراسم نمادین نواختن زنگ شور عاطفه ها که در دبیرستان دخترانه شهید محمد باقر صدر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران در حال برگزاری است با بیان اینکه این برنامه طی سالیان متمادی اجرا شده است گفت: امسال این برنامه تحت عنوان شور عاطفه ها و با شعار «با هم مشق محبت بنویسیم» رنگ و بویی جدای از سنوات گذشته دارد.

وی افزود: آموزش و پرورش کارکردهای متعددی دارد، راهکارهای متعددی برای تحول در عرصه آموزش داریم که این راهکارها از سندتحول بنیادین اخذ شده و باید تلاش کنیم در کنار تعلیم و تربیت ابعاد پرورشی و تربیتی روز را در جامعه دانش آموزی توسعه دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه گسترش نشاط اجتماعی در میان دانش آموزان یکی از مهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش است گفت: این نشاط تعاریف متعددی دارد، از نشاط روحی گرفته تا سلامت روحی، روانی و جسمی دانش آموزان است. انسان نیازهای متعددی دارد که از جمله آنها می توان به مهارت های زندگی، آموزش شهروندی، آموزش قانونمداری، ارتقای سطح جامعه پذیری، نرمش و مهربانی، توانایی انتقال محبت به دیگران اشاره کرد. اگر نتوانیم این مهارت ها را به فرزندانمان آموزش دهیم بذر را در شوره زار کاشته ایم و نتیجه ای حاصل نخواهد شد.

فولادوند ادامه داد: ابعاد معنوی و آموزشی شورعاطفه ها حائز اهمیت است. در آموزش و پرورش به دنبال آموزش مهارت های مورد نیاز دانش آموزان هستیم و در کنار این کار معنوی و نیاز ضروری جامعه، نهادهای دیگر نیز در کنار ما هستند، کمیته امداد به ما کمک می کند نیازمندان را به شکل صحیحی شناسایی کنیم. صداوسیما کمک می کند که جامعه را نسبت به این مباحث آگاه و بتوانیم جامعه را توجیه کنیم که مشق محبت به گفتمان غالبی برای شهروندان تبدیل و در نهایت منتهی به عمل و اقدام شود.

وی افزود: سازمان دانش آموزی و سایر تشکل ها نیز برای ایجاد شور و نشاط و برای اینکه بتوانند این مشق محبت را در جامعه دانش آموزی گسترش دهند فعالیت های بسیار خوبی را طی سال های گذشته داشته اند. آموزش و پرورش پرچمدار تعلیم محبت است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/