مدیرکل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد گفت: این برنامه امروز در مدارس در جریان است. همچنین فردا در تمام ادارت و مراکز کمیته امداد - ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در تهران - جمع آوری کمک های مردمی را برای دانش‌آموزان خواهیم داشت.

به گزارش نیکوکار، سید ابوالفضل پرپنچی در مراسم نمادین نواختن زنگ شور عاطفه ها که در دبیرستان دخترانه شهید محمد باقر صدر آموزش و پرورش منطقه ۱۱ تهران با بیان اینکه به روال سنوات گذشته، امسال آیین شورعاطفه ها را در دست برگزاری داریم و می‌خواهیم مشق محبت بنویسیم گفت: قصد ما جمع‌آوری عدد و رقم ریالی نیست، بلکه توسعه خیر و احسان است.

وی افزود: شور عاطفه‌ها از ۲۰ شهریور آغاز شده و تا ۱۱ مهرماه ادامه دارد. این برنامه امروز در مدارس در جریان است. همچنین فردا در تمام ادارت و مراکز کمیته امداد، ۷۰۰۰ مرکز نیکوکاری در کشور و ۹۰۰ مرکز نیکوکاری در تهران جمع آوری کمک های مردمی را برای دانش‌آموزان خواهیم داشت. سعی کردیم آنچه تا کنون جمع آوری شده را نیز به دست نیازمندان برسانیم. در روز جمعه پیش رو نیز در مصلی های نماز جمعه خواهیم بود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه باعث افتخار است که ۱۲ دانش آموز تحت پوشش ما در تهران علی رغم همه مشکلاتی که دارند رتبه زیر ۲۰۰۰ در کنکور سراسری کسب کرده اند و در بهترین دانشگاه‌های کشور تحصیل خواهند کرد گفت: یک علت توفیق این افراد، نیات خیر نیکوکاران است. هدفمان در کمیته امداد صرفا توانمندسازی معیشتی نیست بلکه توانمندسازی فرهنگی و علمی دانش آموزان را نیز مدنظر داشته و افتخار می‌کنیم ۷۶ دانش آموز ما در تهران توانستند به دانشگاه‌ها راه پیدا کنند.

وی تاکید کرد که باید خیر و احسان را به فرزندانمان بیاموزیم؛ آنها باید به همنوع خودشان کمک کنند. مباحث تربیتی بسیار مهم است.

پرپنچی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۵۰۰ تبلت تهیه و در اختیار مددجویان قرار دادیم گفت: امید است با برگشتن به زندگی طبیعی بتوانیم شکوفایی مجدد را در بین دانش آموزان شاهد باشیم، اما فرهنگ استفاده از این سخت افزارها باید به عنوان هدف مهم مورد توجه باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران ادامه داد: ۲۵ هزار دانش آموز و ۱۵۰۰ دانشجو تحت حمایت در استان تهران داریم که از این تعداد ۸۰۰۰ دانش آموز در شهر تهران و مابقی در شهرستان های تهران هستند.

وی به الکترونیکی شدن خدمات در کمیته امداد از جمله امکان استفاد از کیو آر کدها برای پرداخت صدقه اشاره کرد و گفت: دنیا، دنیای دیجیتال است و باید در راه خدمت رسانی به این سمت حرکت کنیم.

بحری‌زاده، قائم مقام سازمان دانش آموزی نیز در این مراسم با بیان اینکه سازمان دانش آموزی فعالیت‌های خودش را بر مبنای اهداف و اسناد بالادستی بازنویسی و بازمهندسی کرده است و امسال، نسخه تحولی سازمان دانش آموزی اجرا می‌شود گفت: زمینه‌سازی برای تربیت اسلامی دانش آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی یک هدف مهم سازمان و مأموریت ما زمینه سازی برای نقش‌آفرینی دانش آموزان است.

وی افزود: نقش پذیری و نقش‌آفرینی دانش آموزان یک اصل مهم در فصل جدید فعالیت‌های سازمان دانش آموزی است. در راستای زمینه سازی برای نقش آفرینی دانش آموزان ۵۴ پویش و فعالیت را در طول سال تحصیلی در مناسبت‌های مختلف طراحی کرده‌ایم که شورعاطفه ها یکی از آنهاست که به عنوان یک موقعیت یادگیری و تربیتی تلقی می‌شود.

قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه جشن شورعاطفه‌ها با همراهی و همکاری کمیته امداد امام خمینی و مساعدت و همکاری نهادهای مختلف از جمله سازمان صداوسیما ، بسیج مستضعفان و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود گفت: شور عاطفه‌ها امرزو در ۳۲ مرکز استان و ۷۲۰ منطقه آموزش و پرورش برای تمرین انفاق و نوع دوستی در دانش آموزان برپا می‌شود.

بحری‌زاده ادامه داد: خواهش ما از همه دانش‌آموزان این است که در این تمرین نوع‌دوستی با هرمبلغی که می‌توانند شرکت کنند. حتی اگر نمی‌توانند مبلغی کمک کنند به هر طریق دیگری که می‌توانند در این جشن شرکت کنند تا این مشق محبت سرلوحه زندگی‌شان بشود. مهم این است که اگر این مشق محبت سرمشق زندگی دانش‌آموزان شود در آینده نزدیک که آینده کشور را در دست می‌گیرند منشأ خیرات و برکات بسیاری برای جامعه باشند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/