معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور اعلام کرد که به منظور بهره‌مندی کلیه دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و ارتقای عدالت اجتماعی طرح حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان مصوب شد.

به گزارش نیکوکار، حبیب الله مسعودی‌فرید در خصوص طرح حمایت همه‌جانبه از دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی به منظور ارتقاء عدالت آموزشی، بیان کرد: به منظور بهره‌مندی کلیه دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی و ارتقای عدالت اجتماعی طرح حمایت همه‌جانبه از دانش‌آموزان تحت پوشش سازمان مصوب شد.

وی افزود: این حمایت‌ها شامل کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه‌های تشویقی، تامین تجهیزات آموزشی از قبیل لوازم‌التحریر و سایر موارد خدمات آموزشی و مشاوره تحصیلی که در این بخش، از موسسات آموزشی که به عنوان مسئولیت اجتماعی در این زمینه فعالیت دارند استفاده می‌کنیم. سالهای قبل این خدمات را به برخی دانش‌آموزان ارائه دادند .

وی این را هم گفت که در این طرح از سایر موسسات آموزشی که تمایل به همکاری با سازمان در قالب مسئولیت اجتماعی دارند، استقبال می‌کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: سایر خدماتی که دانش‌آموزان از آن بهره‌مند می‌شوند، خدمات مشاوره روانشناختی است و همچنین آموزش مهارت‌های زندگی و سبک زندگی ایران اسلامی برای کلیه دانش‌آموزان تحت پوشش به اجرا درخواهد آمد. همچنین باتوجه به وضعیت موجود که بسیاری از دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی به سامانه‌های آموزشی دسترسی پیدا می‌کنند، به همین دلیل آموزش سواد فضای مجازی به عنوان یکی از اولویت‌های ما در این طرح همه‌جانبه مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، دیگر اقدماتی که جهت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اجر ا می شود، می‌توان به برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، قرآنی، علمی و برقراری اردوهای دانش‌آموزی اشاره کرد.

وی با بیان اینکه امید است بتوانیم سایر جنبه‌های دانش‌آموزی را نیز مورد پوشش قرار دهیم، یادآور شد: تمامی اطلاعات دانش‌آموزان در سامانه دانش‌آموزی درج خواهد شد و به عنوان پلتفرم موردنیاز سازمان برای تجمیع نیازسنجی‌ها و اقداماتی که سازمان برای کلیه دانش‌آموزان انجام خواهد داد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون امور اجتماعی بهزیستی کشور ابراز امیدواری کرد که با این اقدامات و به دنبال اقداماتی که در گذشته انجام می‌دادیم، بتوانیم به ارتقاء کیفیت زندگی دانش‌آموزان تحت پوشش معاونت‌های مختلف سازمان بهزیستی نائل شویم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/