مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ای از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳) خبر داد.

به گزارش نیکوکار، در متن اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت آمده است: حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود.

در این اطلاعیه تصریح شده است:‌ واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روزهای آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان خواهد بود. از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلا در مراکز واکسیناسیون، صرفا در زمان نوبت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.

به گزارش ایرنا، بهداشت، در مان و آموزش پزشکی روز گذشته(شنبه) اعلام کرد، برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دُز واکسن تزریق شود و توصیه ما این است که از روز یکشنبه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

عین اللهی افزود: براساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۴۲ میلیون و ۳ هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/