مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: ۶۰ درصد دستگاه‌های اجرایی استان بر اساس ارزیابی‌ها برای استفاده معلولان مناسب‌سازی شد.

به گزارش نیکوکار، علیرضا ایزدپور روز یکشنبه در نشست ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان سمنان در سالن جلسات ساختمان معاونت عمرانی استانداری افزود: استان سمنان در بین استانهای کشور در شاخص رعایت اصول مناسب‌سازی در رتبه یازدهم قرار دارد.

وی یادآور شد: استان سمنان حدود ۱۳ هزار معلول دارد که ۵ هزار نفر معلول جسمی حرکتی و ۳ هزار نفر معلول نیمه‌بینا و نابینا هستند و این‌ مساله اهمیت مناسب سازی را دوچندان می‌کند.

وی با اشاره به اینکه مناسب سازی برای حضور معلولان در جامعه یکی از مسایل اساسی است، تاکید کرد: چهار دستگاه اتوبوس شهری مناسب سازی شده در شهر سمنان در حال حاضر به افراد دارای معلولیت ارائه خدمات می کنند که نیاز است تا تقویت و ساماندهی شود.

ایزدپور گفت: قانون حمایت از افراد دارای معلولیت در سال ۱۳۸۳ تصویب و سپس در سال ۱۳۹۰ مورد بازبینی قرار گرفت.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بیان کرد: بیش از ۱۰ درصد از جمعیت استان بالای ۶۰ سال سن دارند که می توانند از موارد مناسب سازی در سطح جامعه بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه مناسب سازی فقط مختص معلولان نیست و سایر افراد نیز از این مهم بهره مند خواهند شد، اضافه کرد: فرد معلول باید بتواند در هر جایی از شهر که اراده کرد، حضور یابد و خدمات دریافت کند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با اشاره به برگزاری ۱۵ جلسه مناسب سازی در استان، گفت: قانون جامع حمایت از معلولین، ظرفیت های بسیار خوبی در بحث مسکن، اشتغال، مناسب سازی و حقوق شهروندی دارد که باید به بهترین نحو ممکن از آن استفاده کرد.

 

منبع: ایرنا

انتهای پیام/