کد خبر: 10202

فرید گفت:خانواده لارستانی که به تازگی صاحب ۵ قلو شده اند تحت پوشش خدمات مستمر ماهانه و کمک‌های موردی برای تهیه شیرخشک قرار می‌گیرند.

به گزارش نیکوکار، حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی بهزیستی در رابطه با حمایت سازمان بهزیستی از پنج قلو‌های لارستانی اظهار کرد: اخیراً در رسانه‌ها متوجه شدیم که مادر یک خانواده‌ لارستانی زایمان پنج قلو را در بیمارستان حضرت زینب شیراز داشته است.

وی گفت:سازمان بهزیستی با توجه به سیاست‌های جمعیتی که در کشور وجود دارد و تأکیدات مقام معظم رهبری، مصوبات مجلس شورای اسلامی چند سالی است که حمایت از خانواده‌های دارای فرزند ۵ قلو را در دستور کار خود قرار داده است به همین علت ما این خانواده را از شهریورماه تحت پوشش خدمات مستمر و مستمری ماهانه قرار می‌دهیم و همچنین به جز این خدمات مستمر ، سازمان بهزیستی به صورت موردی برای بحث تهیه پوشک و شیر خشک و یا سایر موارد در صورت لزوم حمایت‌های لازم را از این خانواده انجام خواهد داد.

وی افزود: سازمان بهزیستی در حال حاضر نزدیک به ۴۷۰۰ خانواده دارای فرزندان سه قلو به بالا را تحت پوشش دارد همه آن‌ها از مستمری ماهانه برخوردار هستند و همچنین نزدیک به ۱۱ هزار و ۵۰۰ خانوار دارای فرزند دوقلو که در سه دهک پایین درآمدی جامعه قرار دارند ‏هم از خدمات مستمر سازمان بهزیستی بهره مند می‌شود.

مسعودی فرید گفت:امیدواریم که این مسئله با حمایت‌های بیشتری که دولت و مجلس انجام می‌دهند بتوانیم خدمات خود را هم از لحاظ کیفی ارتقا دهیم و هم بتوانیم در سنین بالاتر از ۶ سال و حتی تا سنین نوجوانی از خانواده های دارای چند قلو حمایت کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/